اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات آزادی اسرای فلسطینی

۱۵ اسیر غزه و ۱۱ اسیر کرانه باختری آزاد می‌شوند

مدیر اداره آمار وزارت اسرا و آزادشدگان فلسطین جزئیات جدیدی درباره اسرایی که قرار است فردا سه‌شنبه آزاد شوند، اعلام کرد.

۱۵ اسیر غزه و ۱۱ اسیر کرانه باختری آزاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «عبدالناصر فروانه» گفت 26 اسیر فلسطینی که قرار است فردا سه‌شنبه آزاد شوند، شامل اسرای قدیمی است که از پیش از توافقنامه اسلو و تاسیس تشکیلات خودگردان در تاریخ چهارم می سال 1994 به اسارت گرفته شده بودند به اضافه یک اسیری است که اوایل انتفاضه الاقصی در سال 2001 اسیر شده است.

به گفته وی این اسرا شامل 15 اسیر از نوار غزه و 11 اسیر از کرانه باختری است که به گروه‌های ملی و اسلامی مختلف اعم از فتح، جبهه خلق، جبهه دموکراتیک، جهاد اسلامی و حماس منتسب هستند اما اکثریت این اسرا از جنبش فتح هستند که همگی آزاد شده و به خانه‌ها و محل زندگی خود بازمی‌گردند.

وی اشاره کرد که در این فهرست اسرا، اسامی اسرای قدیمی از اهالی قدس و مناطق اشغالی سال 1948 وجود ندارد.

به گفته فروانه 17 نفر از این اسرا به حبس ابد محکوم شده بودند و 9 نفر دیگر نیز حکم حبس 20 تا 25 سال برای آنها صادر شده و در حال سپری کردن دوره محکومیت خود بودند.

وی افزود که 19 اسیر بین 20 تا 28 سال از مدت محکومیت خود را سپری کرده‌اند، 6 اسیر بین 19 تا 20 سال و یک اسیر نیز 12 سال از مدت محکومیت خود را سپری کرده است.

کمیته ویژه کابینه رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه با آزادی 26 نفر از اسرای فلسطینی موافقت کرده و لیست نهایی این اسرا را تائید کرد.

این اولین گام از آزادی اسرای فلسطینی‌ای است که قرار است در چارچوب مذاکرات سازش و به عنوان امتیاز اسرائیل به تشکیلات خودگردان، آزاد شوند. در مجموع قرار است 104 اسیر فلسطینی در چند مرحله آزاد شوند.

آزادی اسرای فلسطینی، توقف شهرک‌سازی‌ها و مبنا قرار گرفتن مرزهای سال 1967 در مذاکرات، سه شرط اصلی‌ای بود که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای ورود به این گفت‌وگوها تعیین کرده بود. عباس در سال 2010 در اعتراض به شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری، از مذاکرات خارج شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول