اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شوهانی در موافقت با کلیت و خط مشی کابینه:

معدل علمی این دولت از تمام کابینه‌های قبلی بالاتر است

نماینده موافق با کلیت و خط مشی کابینه گفت: 11 نفر از 18 وزیر پیشنهادی مدرک دکترای خود را از بهترین دانشگاه‌های دنیا اخذ کرده‌اند و معدل علمی این کابینه بالاتر از تمام کابینه‌های قبلی است.

معدل علمی این دولت از تمام کابینه‌های قبلی بالاتر است

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در موافقت با کلیات کابینه دولت یازدهم به تعریفی از اعتدال و اعتدال‌گرایی پرداخت و اظهار داشت: اعتدال یک واژه پربار، مثبت و دلنشین در فرهنگ دینی، سیاسی و اجتماعی ما ایرانیان است.

وی افزود: اعتدال و میانه‌روی از عبارت‌های مهم قرآنی در ادبیات اجتماعی و در زندگی روزمره مردم هویت ایجابی دارد و نسبت آن با عقلانیت و اخلاق کاملا نزدیک است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با تأکید بر اینکه اعتدال مهمترین راهبرد خردمندانه در برابر خودی‌ها و جامعه بین‌الملل است، تصریح کرد: شکی نداریم که ادبیات تحریک‌آمیز سبب بسته شدن فرصت‌های تاریخی و ملی بوده است در حالی که ادبیات اعتدال مایه امید به جامعه، وحدت، همبستگی و همزیستی مسالمت‌آمیز را به دنبال دارد.

شوهانی خاطر نشان کرد: آرمان مشترک امروز که در مبانی اندیشه رئیس‌جمهور قرار گرفته رفتار مدنی اعضا و نخبگان سیاسی توأم با حرکت اعتدالی دولتمردان نوید بهروزی را برای همگان به ارمغان می‌آورد.

وی به شکل‌گیری حماسه سیاسی که توسط مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده بود اشاره و تصریح کرد: حماسه سیاسی در حالی شکل گرفت که کشور در معرض شدیدترین فشارها و تحریم‌ها بود و مردم ایران علیرغم مشکلات متعدد اقتصادی و شیطنت‌های خارجی با مشارکت بالای خود بار دیگر شعور بالای خود را به دنیا نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مشارکت حداکثری و لبیک گفتن به مقام معظم رهبری را سبب انتقال تکلیف از دوش مردم به دوش مسئولان عنوان کرد و گفت: همه مسئولان باید در راستای وفاق ملی، همگرایی و انسجام تلاش کنند و دولت جدید را در راستای حل مشکلات یاری برسانند.

شوهانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در حمایت از دولت جدید از واژه اضطرار استفاده نمودند بنابراین انتظار می‌رود که مجلس در راستای فرمایشات معظم له دولت جدید و کابینه جدید را یاری کند.

وی با تأکید بر اینکه ما همواره از افراط و تفریط ضربه دیده‌ایم، خاطر نشان کرد: وقتی که مردم فهیم کشور به شعارهای دولت به ویژه اعتدال‌گرایی رأی داده‌اند ما نمایندگان نیز باید به تبع رأی مردم دولت اعتدال‌‌گرا را یاری و به کابینه پیشنهادی رأی مثبت بدهیم تا از مردم عقب نمانیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس به تشریح سابقه رئیس‌جمهور پرداخت و اظهار داشت: آقای روحانی از چهره‌های شناخته شده انقلاب و نظام هستند و خدمتگزاری صدیق و معتدل بوده و همواره از افراط و تفریط اجتناب و این مشی اعتدالی را از ابتدای انقلاب تاکنون حفظ کرده‌اند.

شوهانی با تأکید بر اینکه تمام وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور با مشی اعتدالی وی سازگار هستند، خطاب به نمایندگان گفت: همه نمایندگان کمک کنند که این کابینه اعتدالی رأی بالایی از مجلس بگیرد.

وی معتقد است که اعتدال‌گری هیچ منافاتی با نگاه انقلابی، اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی ندارد و در رأس دولت کسی قرار گرفته که به صورت عینی و ضمنی از طرفداران مکتب فکری امام راحل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اخلاق، اعتدال ، فراجناحی بودن، تجربه، کارآمدی و سابقه خدمت وزرای پیشنهادی را از ویژگی‌های کابینه پیشنهادی به مجلس برشمرد.

شوهانی درجات بالای علمی وزرای پیشنهادی را نقطه قوت کابینه دانست و گفت: 11 نفر از 18 وزیر پیشنهادی مدرک دکترای خود را از بهترین دانشگاه‌ها اخذ کرده‌اند بنابراین معدل علمی این کابینه بالاتر از تمام کابینه‌های قبلی است.

وی ادامه داد: هر یک وزرای پیشنهادی در رشته تخصصی خود دارای تألیف، کتاب و مقالات متعدد هستند بنابراین از لحاظ نظری اشراف کامل در حوزه مسئولیت خود دارند.

این نماینده مجلس معتقد است که تجربه بسیار بالای وزرای پیشنهادی از نقاط قوت کابینه است.

به گفته وی افرادی که مدعی هستند معدل سنی کابینه بالا است اینگونه نیست چرا که اگر رئیس‌جمهور افراد بی‌تجربه و صفر کیلومتر را معرفی می‌کرد عده‌ای می‌گفتند که افراد جوان و خام را معرفی کردند.

وی به سوابق وزرای پیشنهادی نیز اشاره و تصریح کرد: از 18 وزیر پیشنهادی 6 نفر سابقه وزارت، 3 نفر معاون و مشاور رئیس‌جمهور و 3 نفر سابقه نمایندگی مجلس و بقیه نیز سابقه قائم مقامی وزیر را دارند بنابراین معدل خدمتی و تجربه این کابینه قابل قبول است و ما امروز نیز نیازمند کابینه باتجربه هستیم.

شوهانی تأکید کرد: افراد معرفی شده عموما از شخصیت‌های سیاسی معتدل انقلاب هستند و همه از صلاحیت و جناح‌های موجود در کشور با مشی اعتدالی رئیس‌جمهور در کابینه حضور دارند.

وی با انتقاد از متهم کردن کابینه به شرکت سهامی گفت: کابینه در راستای مشی اعتدالی مورد تأکید ریاست جمهوری است و بنابراین مجلس باید به رأی پاک ملت ایران پاسخ مثبت بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول