اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 25 مردادماه جاری در چهارمحال و بختیاری

تردد خودروهای حمل شیر فاقد مجوز ممنوع می‎شود

کارشناس بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از 25 مردادماه ‌جاری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی از تردد خودروهای حمل شیر که مجوز ندارند، جلوگیری می‎شود.

تردد خودروهای حمل شیر فاقد مجوز ممنوع می‎شود

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: افزایش قیمت شیر در سال‌جاری موجب کاهش میزان مصرف سرانه لبنیات در استان شده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده شیر برای دامداران یک هزار و 200 تومان است، در حالی که دامداران مجبور هستند علوفه مورد نیاز را یکجا و نقدا خریداری کنند.

هیبتیان با بیان اینکه شیر با قیمت حداکثر یک هزار تومان از دامدار خریداری می‎شود، افزود: کارخانجات شیر و فرآورده‌های لبنی را چند برابر این قیمت در بازار عرضه می‌کنند، به طوری که در حال حاضر ماست کیلویی 3 هزار و 700 تومان در بازار به فروش می‎رسد.

کارشناس بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از عدم نظارت صحیح سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، گفت: در سال‌جاری به‌منظور ساماندهی بازار و جلوگیری از فعالیت دلالان، با نظر سازمان جهاد کشاورزی ایستگاه‌های جمع آوری شیر باید از سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی مجوز فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود ارسال پیامک‌ها، تماس‌ها و نامه‌های ارسال شده به این ایستگاه‌ها، از 65 ایستگاه جمع آوری شیر تنها 25 ایستگاه تشکیل پرونده داده‌اند.

هیبتیان خاطرنشان کرد: از 25 مردادماه سال‌جاری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی از تردد خودروهایی حمل شیر که مجوز ندارند، جلوگیری می‎شود.

کارشناس بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 700 تن شیر در استان تولید می‎شود، گفت: با وجود اینکه این فرآورده دارای کیفیت نسبتا خوب و دارای بار میکروبی مناسبی است، اما باید به دنبال آموزش دامداران در راستای افزایش کیفیت شیر بود.

انتهای پیام/68009/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول