اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دماوند:

ثبت‏نام اینترنتی بدون کنکور در دانشگاه علمی و کاربردی دماوند آغاز شد

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دماوند گفت: ثبت‏نام اینترنتی متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ترمی بدون کنکور ویژه مهرماه 92 آغاز شد.

ثبت‏نام اینترنتی بدون کنکور در دانشگاه علمی و کاربردی دماوند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی و کاربردی دماوند، روزبه میرعبدالله‏یانی اعلام کرد: ثبت‏نام الکترونیک از متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی از امروز تا 25 مردادماه امسال از طریق سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه به آدرس WWW.damavand-uast.ac.ir انجام می‏پذیرد.

وی افزود: دانشگاه علمی و کاربردی دماوند واقع در شهرستان دماوند در 40 کیلومتری شرق تهران بزرگ واقع شده و به عنوان یک دانشگاه دولتی در رشته‏های مختلفی از جمله کاردانی برق در سه گرایش صنعتی، تأسیسات الکتریکی، ماشین‏های الکتریکی، کاردانی کنترل الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک ماشین‏آلات صنعتی، نقشه‏کشی صنعتی و کامپیوتر دانشجوی دختر و پسر می‏پذیرد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دماوند افزود: رشته‏های کارشناسی این دانشگاه شامل مهندسی کنترل در سه گرایش ساخت و تولید، ابزار دقیق و فرآیند و مهندسی الکترونیک صنعتی و مهندسی طراحی صنعتی و مهندسی آسانسور است.

وی گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی آسانسور دانشجو می‏پذیرد.  

میرعبدالله‏یانی افزود: با توجه به آنکه بیشتر دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند، همه کلاس‏ها در روزهای پایانی هفته (پنج‏شنبه و جمعه) تشکیل می‏شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته ضریب جذب دانش‏آموختگان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف در بازار کار بیش از 95.6 درصد برآورد شده است.

میرعبدالله‏یانی در پاسخ به این سؤال که ارزشیابی مدارک تحصیلی این دانشگاه چگونه است، گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سال 1372 با مصوبه هیئت وزیران به عنوان یک دانشگاه دولتی پا به عرصه وجود گذاشت.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دماوند افزود: هم‏‎اکنون پس از گذشت 20 سال از تأسیس این دانشگاه، تعداد واحدهای آن در سراسر کشور به بیش از یک هزار واحد رسیده است.

میرعبدالله‏یانی افزود: دانشگاه علمی و کاربردی هم‏اکنون وظیفه آموزش بیش از 800 هزار دانشجو را در سراسر کشور بر عهده داشته و با توجه به پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، دانشنامه‏‏های صادره توسط این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و برای ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشور معتبر است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دماوند افزود: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت به آموزش‏های مهارتی تمامی دانشجویان این دانشگاه ضمن پرداخت شهریه اندک و غیرقابل مقایسه با سایر مؤسسات آموزش عالی‏، از کمک‏های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برخوردارند.

میرعبدالله‏یانی افزود: علاوه بر آن، در مصوبه آذرماه 1390 سازمان ملی مهارتی کشور، اولویت‏های خاصی برای دانش‏آموختگان این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2568/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول