اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوهنورد صعودکننده به قله «خان‌تنگری» هیمالیا عنوان کرد

از فتح قله‌ها تا لمس قلب‌ها

حسن نجاریان به شعار تیم کوهنوردی زنجان با عنوان «از فتح قله‌ها تا لمس قلب‌ها» اشاره کرد و گفت: صعود به قله خان‌تنگری هیمالیا جزو یکی از قله‌های دشوار جهان محسوب می‌شود.

از فتح قله‌ها تا لمس قلب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن نجاریان ظهر امروز در مراسم استقبال از کوهنوردان در ورزشگاه انقلاب زنجان اظهار کرد: خوشحالم که موفق به فتح قله «خان‌تنگری» هیمالیا در کشور قرقیزستان شدم.

وی به شعار تیم کوهنوردی زنجان با عنوان «از فتح قله‌ها تا لمس قلب‌ها» اشاره کرد و افزود: اگر قدرت لمس قلب‌های مردم نبود مطمئناً موفق به فتح این قله نمی‌شدیم.

این کوهنورد زنجانی با تاکید بر اینکه قله خان‌تنگری هیمالیا جزو یکی از قله‌های دشوار جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: ارتفاع این قله 7 هزار و 10 متر است.

نجاریان اضافه کرد: گزارش‌های مختلفی از قله خان‌تنگری در دسترس بود ولی با فتح این قله و وجود دشواری‌های فراوان در صعود همه گزارش‌ها غیر واقعی شد.

وی با بیان اینکه بیشتر کوهنوردان قسمت‌های پایانی قله خان‌تنگری را لمس نکرده‌اند، تصریح کرد: در طول 10 روز فتح قله کوهنوردان بار سنگینی را تحمل کردند.

این کوهنورد زنجانی با تاکید بر اینکه وجود و کمک امدادگران در فتح این قله بسیار موثر بود، گفت: از مراحل صعود به قله خان‌تنگری 20 ساعت فیلمبرداری انجام شده که به زودی تحویل مدیریت می‌شود.

در ادامه معین اصفهانیان دیگر کوهنورد صعودکننده به قله خان‌تنگری اظهار کرد: این قله جزو یکی از قله‌های دشوار جهان محسوب می‌شود و کوهنوردان انتظار چنین سختی را نداشتند.

این ورزشکار زنجانی ادامه داد: این فتح جزو نخستین صعودهای من محسوب می‌شود و امیدوارم هر روز بر تعداد این موفقیت‌ها افزوده شود.

انتهای پیام/73008/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول