اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد

صعود کوهنوردان زنجانی به قله‌ «خان تنگری» هیمالیا

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: کوهنوردان زنجانی موفق به فتح قله «خان تنگری» در هیمالیا شدند.

صعود کوهنوردان زنجانی به قله‌ «خان تنگری» هیمالیا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی ظهر امروز در مراسم استقبال از کوهنوردان زنجانی اظهار کرد: حسن نجاریان و معین اصفهانیان موفق به فتح قله 7 هزار و 10 متری «خان تنگری» در کشور قرقیزستان شدند.

وی با تاکید بر اینکه خدا را شاکریم که بار دیگر ورزشکاران دلاور و توانمند شهرمان افتخار فتح این قله را نصیب شهر زنجان کردند، تصریح کرد: قله خان تنگری جزو یکی از قله‌های سخت هیمالیا است.

رحمانی ادامه داد: صعود حسن نجاریان و معین اصفهانیان نشان‌دهنده توانمندی، ایمان و از خود گذشتگی جوانان جمهوری اسلامی ایران به ویژه جوانان شهر زنجان است.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان به داشتن چنین جوانانی افتخار می‌کند، اظهار کرد: حسن نجاریان با وجود صعودهای پی در پی خود نه تنها افتخار زنجان بلکه افتخار جهان اسلام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: این ورزشکار کوهنورد جزو معدود کسانی است که تعداد بسیاری از صعود به قله‌های مختلف را در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ده‌ها تیم کوهنوردی برای فتح قله خان تنگری از کشورمان اعزام شده‌اند، گفت: ورزشکاران کشورمان موفق به فتح این قله نشده بودند و این افتخار نصیب ورزشکاران زنجانی شد.

رحمانی در ادامه از حضور همیشگی کوهنوردان و عاشقان و علاقه‌مندان به این ورزش تشکر کرد و افزود: فتح قله خان تنگری جزو یکی از صعودهای سخت معین اصفهانیان است.

وی ادامه داد: فتح قله خان تنگری در هیمالیا جزو نخستین صعودهای این ورزشکار جوان شهرمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول