اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل حزب معارض «اراده مردمی» سوریه در گفت‌وگو با فارس:

برقراری موازنه ‌قوا در سوریه ممکن نیست/ آمریکا مانعی بر سر راه‌حل سیاسی

دبیرکل حزب معارض «اراده مردمی» سوریه با اشاره به اینکه آمریکا در سخنان خود مبنی بر دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه صادق نبوده، تاکید کرد برقراری موازنه قوا در سوریه امری غیرممکن نشان می‌دهد.

برقراری موازنه ‌قوا در سوریه ممکن نیست/ آمریکا مانعی بر سر راه‌حل سیاسی

«علا عرفات»، دبیرکل حزب معارض «اراده مردمی» سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که آمریکا به طور مستمر درحال عقب نشینی از مواضع خود در قبال بحران سوریه به هر طریق ممکن است، به همین دلیل قضیه برقراری موازنه قوا در عرصه میدانی و سیاسی سوریه میان نظام سوریه و هم پیمانان آن از یک سو و گروه‌های معارض خارج نشین و گروه‌های مسلح و طرف‌های توطئه کننده علیه سوریه از سوی دیگر امری غیر ممکن نشان می‌دهد.

علا عرفات با اشاره به اینکه دیدار سران دو کشور روسیه و آمریکا اگرچه می‌تواند، گامی مثبت در راه حل بحران سوریه باشد و این اقدام مورد استقبال است، گفت: واقعیت امر این است که آمریکا تلاش می‌کند، برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه موانعی ایجاد کند و به هر طریق ممکن آن را به تاخیر انداخته، مانع اجرای آن شود و اگر تاکنون از راه حل سیاسی و دستیابی به آن سخن گفته خود را در برابر روسیه و دیگر قدرت‌ها در عرصه بین المللی در موضع اجبار دیده است.

عرفات در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس گفت: نمی‌توان از برقراری موازنه قو‌ای عملی در سوریه سخن گفت، چون برقراری موازنه بین آمریکا و روسیه به معنای برقراری موازنه قوا در عرصه بین المللی است. در حالی‌که این برای همگان مسلم شده که کفه ترازو چه در عرصه سوریه و چه در عرصه بین المللی هم اکنون به سود روسیه سنگینی می‌کند و این موجب می‌شود، سخن گفتن از برقراری موازنه قوا و دستیابی به آن در سوریه میان مسکو و واشنگتن امری غیر ممکن باشد.

دبیرکل حزب معارض «اراده مردمی» سوریه با تاکید بر اینکه آمریکا همواره درحال تغییر دادن موضع خود در قبال بحران سوریه و به تاخیر انداختن دستیابی به راه حل سیاسی در این خصوص این قضیه است، گفت: این بی‌ثباتی مواضع موجب می‌شود تا امکان دستیابی به موازنه قوا میان طرف‌های درگیر در بحران سوریه به امری غیر ممکن تبدیل شود و سخن از آن پوچ و بیهوده باشد.

عرفات درباره تشدید حملات تروریستی و بمبگذاری در مناطق سوریه که طی روزهای اخیر این کشور شاهد آن بوده، تاکید کرد: پیش از هر نشستی شاهد تشدید برخی اقدامات چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه نظامی و یا اطلاع رسانی هستیم و مطرح شدن قضیه ایجاد منطقه ممنوع پرواز در جنوب سوریه و تشدید حملات تروریستی از سوی گروه‌های مسلح همه در این چارچوب قابل ارزیابی است و هریک از طرف‌های درگیر در سوریه تلاش می‌کنند از اقدامات مورد نظر خود به عنوان برگ برنده‌ای در مذاکرات آینده استفاده کنند، اما به نظر نمی‌رسد که آمریکا بتواند در این راه هدفی از اهداف مورد نظر خود در سوریه و در قبال روسیه را محقق کند.

انتهای پیام/ز 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول