اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اختصاص بیش از 3 میلیارد ریال بودجه به دهیاری‌ها

بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: سال گذشته برای اجرای پروژه‌های روستایی 3 میلیارد و 160 میلیون ریال بودجه به حساب دهیاری‌های بخش مرکزی این شهرستان واریز شد.

اختصاص بیش از 3 میلیارد ریال بودجه به دهیاری‌ها

محمدرسول طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد با بیان اینکه در بخش مرکزی اسدآباد 68 روستا با 40 دهیاری وجود دارد، اظهار داشت: طبق آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 جمعیت روستاهای این بخش 35 هزار و 317 نفر است که 91 درصد ساکنان این روستاها دارای دهیاری هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 3 میلیارد و 160 میلیون و 402 هزار ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های بخش مرکزی واریز شده است، تصریح کرد: اجرای عملیات بهسازی روستاهای چنارعلیا، چنارسفلی، وندرآباد و جنت‌آباد در دستور کار دهیاری‌ها است که امسال بیش از 2 میلیارد ریال به امر اختصاص داده شده است.

بخشدار مرکزی اسدآباد با بیان اینکه تعداد 18 فقره پروانه ساختمانی به مجموع یک هزار و 500 متر مربع توسط دهیاری‌ها صادر شده است، افزود: هم اکنون جمع‌آوری زباله در 40 روستا در بخش مرکزی توسط شرکت تعاونی دهیاری‌ها در حال انجام است.

طاهری در ادامه از بهره‌مندی 80 درصد ساکنان روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز خانگی خبر داد و گفت: تاکنون 38 روستا نیز از روستاهای این بخش گازرسانی شده و 15 روستا در حال اجرای عملیات گازرسانی است.

وی اضافه کرد: تعداد 9 روستا نیز برای اجرای عملیات گازرسانی دارای عقد قرارداد هستند.

بخشدار مرکزی اسدآباد کل روستاهای بخش مرکزی را دارای طرح‌ هادی دانست و گفت: تاکنون 33 روستا در بخش مرکزی بهسازی شده‌اند که در سال گذشته مبلغ 74 میلیون ریال به امر بهسازی اختصاص داده شده است.

طاهری در ادامه با بیان اینکه کل روستا‌های بخش مرکزی دارای راه آسفالته هستند، خاطرنشان کرد: البته روستاهای قمشانه، ملاولی، قراکند، چشمه‌ولد، سیاه‌کمر، بور و قنبرآباد در مجموع به میزان 17 کیلومتر دارای راه شوسه هستند.

وی از آسفالت روستاهای ملاولی، قراکند، قنبرآباد، ویرائی، قاسم‌آباد و خنداب در سال‌جاری خبر داد و گفت: پارسال برای زیرسازی، آسفالت و ایمن‌سازی راه‌های روستایی مبلغ 66 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

بخشدار مرکزی اسدآباد همچنین از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به برای آبرسانی به روستاهای پیرملو، چنار علیا، آقبلاغ، دوبراله، چنارسفلی و مجتمع دوبراله و مجتمع النجه و گنجه خبر داد و افزود: هم اکنون 69 روستای بخش مرکزی از آب شرب برخوردارند که برای آبرسانی به این 69 روستا 4 مجتمع ایجاد شده است.

طاهری با اشاره به اینکه کل روستاهای بخش مرکزی دارای تلفن ثابت و برق هستند، یادآور شد: در بخش مرکزی دو پست برق 63 کیلوواتی وجود دارد.

لازم به ذکر است بخش مرکزی و شهر اسدآباد 872 کیلومتر را تشکیل داده و با جمعیتی بالغ بر 91 هزار و 854 نفر است که از این تعداد 39 هزار و 929 نفر در 68 روستاهای بخش مرکزی ساکن هستند.

انتهای پیام/89008/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول