اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک سال از زلزله اهر گذشت

هنوز اعتباری برای مرمت بیمارستان 128 تختخوابی اهر اختصاص نیافته است

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به آسیب جدی زلزله سال گذشته به بیمارستان 128 تختخوابی اهر اختصاص اعتبارات لازم برای مرمت و نوسازی این بیمارستان و همچنین تجهیز آن به امکانات پیشرفته ضروری است.

هنوز اعتباری برای مرمت بیمارستان 128 تختخوابی اهر اختصاص نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی صبح امروز در بازدید از کلینیک تخصصی شیخ‌الرئیس اهر از راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تصویربرداری شمال شرق استان آذربایجان‌شرقی در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تصویربرداری دیجیتالی پزشکی در شهرستان اهر

وی افزود:این مرکز مدرن تصویربرداری با سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در محل مجتمع بهداشتی درمانی شیخ‌الرئیس اهر همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی این مرکز یکی از مشکلات عمومی شهرستان در این حوزه مرتفع می‌شود.

رئیس کارگروه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: مرکز تصویربرداری دیجیتالی شامل ماموگرافی، رادیوگرافی، OPG و مجهز به غربالگری سرطان سینه و تشخیص زود هنگام این بیماری، تصویربرداری فک و صورت و دامپلر رنگی است که بیش از این برای ارائه برخی از این خدمات تخصصی، بیماران مجبور بودند با صرف هزینه گزاف و طی مسافت 95 کیلومتری به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه کنند.

وی تقویت زیرساخت‌های بهداشت شهرستان را از اولویت‌های کاری مسئولان منطقه برشمرد و امکانات و تجهیزات پزشکی و مراکز بهداشت درمانی شهرستان را به جهت ارائه خدمات به شهرستان اهر و شهرستان‌های همجوار پاسخگو ندانست و افزایش امکانات و فضاهای بهداشتی درمانی منطقه را از نیازهای اساسی منطقه برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به زلزله سال گذشته و آسیب جدی به بیمارستان 128 تختخوابی اهر اختصاص اعتبارات لازم برای مرمت و نوسازی این بیمارستان و همچنین تجهیز آن به امکانات پیشرفته را ضروری برشمرد و خواستار عنایت مسئولان کشوری و استانی به این امر شد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: این بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی منطقه ارسباران و مناطق مرزی است و تجهیز به فناوری‌های روز پزشکی برای ارائه خدمات مناسب به منطقه و رونق توریست درمانی در منطقه ضروری است.

وی افزود: با تجهیز این مرکز ضمن تسریع در امر درمان مراجعان شاهد کاهش هزینه‌های درمان و رضایتمندی مردم منطقه خواهیم بود.

راه‌اندازی دانشکده پرستاری از خواسته‌های چندین ساله مردم اهر است

وی به راه‌اندازی دانشکده پرستاری در محل مجتمع دانشگاه آزاد اهر نیز اشاره کرد و راه‌اندازی این دانشکده را یکی از خواسته‌های چندین ساله مردم منطقه برشمرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های لازم این دانشکده در شهرستان اهر افتتاح شده و به زودی شاهد پذیرش دانشجو در این شهرستان خواهیم بود.

راه‌اندازی مرکز انتقال خون در شهرستان اهر ضروری است

صدیقی یکی دیگر از نیازهای منطقه را راه‌اندازی مرکز انتقال خون در شهرستان اهر اعلام کرد و افزود: متأسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد تاکنون اقدام جدی برای راه‌اندازی این مرکز صورت نگرفته که امیدواریم با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و آمادگی مسئولان شهرستان، سازمان انتقال خون ایران در راه‌اندازی آن در شهرستان اهر تسریع کند.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول