اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت مشکلات معیشتی مردم را حل کند

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دولت یازدهم واقع‌بینانه در مسیر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارد.

دولت مشکلات معیشتی مردم را حل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نظری شاهرودی اظهار داشت: در شرایط کنونی وضع معیشت مردم اولویت نخست دولت است، آن هم با توجه به گرانی‌هایی که وجود دارد و متاسفانه به این دلیل، افراد زیادی زیر خط فقر قرار گرفته و با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند.

وی همچنین افزود: دولت در عرصه اقتصاد باید بتواند در مرحله اول رشد قیمت‌ها را متوقف کند و در گام بعدی قیمت‌ها را کاهش دهد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در مقوله اقتصادی نیاز به زمان و تامین منابع درآمدی وجود دارد خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری فرمودند در کوتاه مدت نباید انتظار داشت که مشکلات حل شود و لذا نباید توقع را بالا برد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و این مسئله واقعاً دردآور است و رئیس جمهور باید برای رفع این دغدغه مهم نیز اقدامات اصولی را انجام دهد.

نظری گفت: دولت جدید و وزیران آن باید بتوانند با برنامه‌ریزی و جدیت دو مشکل عمده فقر و بیکاری را مورد توجه قرار داده و در کاهش آنها بکوشند.

وی تصریح کرد: بی‌شک اگر این مهم محقق شد، آن موقع می‌توان به اجرا و تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در کشور دلخوش و امیدوار بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: یک جوان اگر فقیر نباشد و کار داشته باشد و ازدواجش هم به تاخیر نیفتد، بهتر می‌تواند با مسایل فرهنگی و اعتقادی ارتباط لازم را برقرار کند.

وی اضافه کرد: براساس آموزه‌های دینی نمی‌توان از جوان فقیر و بیکار این انتظار را داشت که همه چیز را تحمل کند اما به مسایل فرهنگی و اعتقادی کاملاً پایبند باشد؛ از این رو بنده معتقدم که مسایل فرهنگی باید مورد توجه باشد اما پیش از آن مسئله معیشت مردم باید حل شود.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول