اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

1300 مجوز حمل دام در استان یزد صادر شد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، بیش از هزار و 300 مجوز حمل دام در استان یزد صادر شد.

1300 مجوز حمل دام در استان یزد صادر شد

علی‌اکبر حدادزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از تاثیرگذارترین عوامل شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، حمل و نقل دام‌ها و فرآورده‌های دامی است.

وی افزود: دام‌هایی که ورود و خروج آنها بدون قرنطینه صورت می‌گیرد، در بسیاری موارد عامل شیوع بیماری‌های واگیردار هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: بر همین اساس، حمل و نقل دام تنها با مجوز امکان‌پذیر است و در غیر این‌صورت، مشمول قوانین قاچاق دام می‌شود.

وی افزود: حمل بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی به منظور جلوگیری از پیامدهای ناخواسته ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای، دارای اهمیت ویژه و از جمله وظایف خطیر اداره کل دامپزشکی است.

حدادزاده یادآور شد: حمل غیرمجاز دام و فرآورده‌های خام دامی سبب شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و انتقال عوامل بیماری‌زا بین مناطق مختلف جغرافیایی و در نتیجه انتشار آلودگی در محیط های پاک است بنابراین تاسیس پست‌های قرنطینه در ورودی استان‌ها، کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی و نظارت بر حمل و نقل آنها و صدور گواهی بهداشتی حمل دام و فرآورده‌های خام دامی از وظایف دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: در همین راستا طی سه ماهه ابتدای سال جاری بیش از هزار و 300 مجوز حمل دام و فرآورده‌های خام دامی بین شهرستان‌های استان و نیز سایر استان‌ها از طریق شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان صادر شده است.

وی متذکر شد: به منظور رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای، حمل دام در استان تحت نظارت دائمی قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه دام و فرآورده خام دامی فاقد گواهی بهداشتی حمل، خودروی حامل متوقف و طبق مقررات به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد می‌‌شود.

حدادزاده در پایان بیان کرد: متصدیان عرضه و حمل دام و فرآورده‌های خام دامی می‌توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل در قالب پیامک به شماره 30008903 از صحت مجوز مطلع شوند.

انتهای پیام/2464/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول