اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

تولید بیش از 69 هزار تن فرآورده‏‌های دام و طیور در استان سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید 69 هزار و 290 تن انواع فرآورده‏‌های دام و طیور در استان سمنان خبر داد.

تولید بیش از 69 هزار تن فرآورده‏‌های دام و طیور در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مصطفی شاه‏‌حسینی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بخش تولیدات دامی، بیش از 49 هزار تن شیر و 6 هزار و 952 تن گوشت قرمز در سه ماهه اول امسال در استان تولید شد.

وی افزود: در این حوزه بالغ بر 57 هزار رأس دام شیری از جمله گاوهای اصیل، دورگه و بومی و در بخش پرواری برای تولید گوشت نیز ظرفیت سالانه 30 هزار رأس گوساله و گاو، 2 هزار و 900 نفر شتر و بیش از 340 هزار رأس گوسفند و بز پرواری در استان وجود دارد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تولیدات بخش طیور گفت: در طی این مدت، 10 هزار و 400 تن گوشت سفید و 2 هزار و 658 تن تخم‏ مرغ از بیش از 330 واحد مرغ گوشتی و 16 واحد مرغ تخم‏‌گذار فعال تولید شد. 

وی تصریح کرد: همچنین بیش از یک میلیون و 284 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در استان تولید شد و بیش از شش میلیون و 288 هزار قطعه جوجه‌‏ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شده است.

شاه‏‌حسینی درباره تولیدات بخش آبزیان گفت: در این مدت تعداد 700 هزار قطعه بچه ماهی قزل‏آلا و 170 هزار قطعه بچه ماهیان گرم‏‌آبی در مزارع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان رهاسازی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این عملکرد به ترتیب منجر به تولید 315 تن گوشت سفید ماهیان سردآبی و 255 تن ماهیان گرم‌‏آبی خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول