اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کشاورز نمونه:

فعالیت در زمینه گیاهان دارویی نیازمند صبر و بردباری است

یک کشاورز و کارآفرین کرمانشاهی گفت: فعالیت در زمینه تولید گیاهان دارویی و چیدن گل‌های آن‌ها بسیار ساده است و تنها کمی زمان‌بر است که نیاز به صبر و پشتکار دارد.

فعالیت در زمینه گیاهان دارویی نیازمند صبر و بردباری است

فرحناز شادور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه در زمینه تولید نشاء گیاهان دارویی تاکنون فعالیت‌های زیادی انجام داده است، گفت: کشت 22 گونه گیاه دارویی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع از فعالیت‌های من است.

وی که در منطقه شهرستان اسلام‌آباد غرب به عنوان یک کشاورز فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: وجود یک کشاورز زن آن ‌هم در زمینه تولید گیاهان دارویی برای مردم این شهرستان تازگی دارد و کم‌تر شخصی حاضر به همکاری با من شده است.

این کارآفرین کرمانشاهی اعلام کرد: استان کرمانشاه از لحاظ زمینه‌های کشاورزی به خصوص گیاهان دارویی از پتانسیلی بالا برخوردار است که در صورت شناسایی موجب اشتغال‌زایی خواهد شد و این در حالی ‌است که جوانان کرمانشاهی از بیکاری رنج می‌برند.

این کشاورز نمونه که در زمینه تولید نشاء آویشن نیز فعالیت دارد، ابراز کرد: تولید 4 هزار نشاء آویشن در این مزرعه از دیگر فعالیت‌های من است و این گیاه سم‌زدا بوده و برای دستگاه گوارش و اسپاسم بسیار اثربخش است.

به گفته شادور کشت نشاء گیاهانی چون نعنافلفلی، مریم‌گلی، رازیانه، خارمریم و گل گاو زبان ایرانی و باغی از جمله گیاهانی است که علاوه بر آویشن در این مزرعه تولید می‌شود.

شادور ادامه داد: فعالیت در زمینه این گیاهان و چیدن گل‌های آن‌ها بسیار ساده است و تنها کمی زمان بر است که نیاز به صبر و پشتکار دارد.

انتهای پیام/2700/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول