اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

بیش از 80 میلیون متر مکعب آب به حجم مخازن سدها اضافه شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 81 میلیون متر مکعب آب، بر اثر بارندگی‌های اخیر به حجم مخازن سدهای سیستان و بلوچستان اضافه شده است.

بیش از 80 میلیون متر مکعب آب به حجم مخازن سدها اضافه شد

احمد عاقبت‌بخیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 81 میلیون متر مکعب آب، بر اثر بارندگی‌های اخیر به حجم مخازن سدهای سیستان و بلوچستان اضافه شده که بیشترین آن در مخزن سد ماشکید با 34 میلیون مترمکعب جاری شده است.

وی افزود: 22 میلیون مترمکعب به حجم مخزن سد پیشین، 1.7 دهم میلیون مترمکعب آب به حجم آب سدخیرآباد و یک میلیون مترمکعب آب نیز به سد شیکلک در جنوب سیستان و بلوچستان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 25 سد مخزنی، تغذیه‌ای و انحرافی در این استان وجود دارند، ادامه داد: حجم آب مخازن سدهایی که در این استان در دست بهره‌برداری قرار دارد، بالغ بر دو میلیارد و 100 میلیون متر مکعب است.

عاقبت‌بخیر خاطرنشان کرد: هم اکنون سه سد کهیر، شهرکوه و گوهرکوه در سیستان و بلوچستان در دست اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از این تعداد سد، 434 میلیون مترمکعب آب به حجم مخازن قبلی سدهای استان اضافه می‌شود.

وی اذعان داشت: سالیانه 1.5 میلیارد متر مکعب آب در این استان برای کشاورزی، شرب و صنعت استفاده می‌شود که 94 درصد از این رقم در بخش کشاورزی، پنج درصد بخش شرب و یک درصد در بخش صنعت صرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: طی چند روز اخیر، سیل به شبکه‌های آبیاری و زهکشی بمپور خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/75004/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول