اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان در بازدید از فارس:

خبرگزاری فارس سمنان در تمام عرصه‏‌های خبررسانی حضوری فعال دارد

دبیر شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان در بازدید از خبرگزاری فارس استان سمنان گفت: خبرگزاری فارس در سمنان در تمام عرصه‏‌های خبررسانی حضوری فعال دارد و همه وقایع استان را به خوبی پوشش می‏‌دهد.

خبرگزاری فارس سمنان در تمام عرصه‏‌های خبررسانی حضوری فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ایرج کارخایی در بازدیدی که به بهانه روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان داشت، در نشستی با مدیر و خبرنگاران خبرگزاری فارس استان سمنان در اتاق جلسات شهدای خبرگزاری فارس اظهار کرد: بر اساس بررسی‏‌های صورت گرفته، در استان سمنان چند رسانه مکتوب و مجازی به همراه صدا و سیما همواره در تمام برنامه‏‌ها، جلسات و مراسم حضور دارند که یکی از آنها خبرگزاری فارس استان سمنان است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری فارس در استان سمنان با بهره‏‌گیری از نیروهای جوان، متخصص و آموزش‌‏دیده، در سال‏های اخیر توانسته است به خوبی رشد کند و امروز یکی از محورهای اصلی اطلاع‏‌رسانی در استان سمنان محسوب می‏‌شود.

دبیر شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان با بیان اینکه توجه خبرگزاری فارس استان سمنان به حوزه آموزش باید الگوی سایر رسانه‏‌ها باشد، گفت: می‏‌توان با همکاری‏های دوجانبه در راستای توسعه آموزش خبرنگاری در بخش‏های مختلف در استان سمنان گام‏های بلندی برداشت.

کارخایی اضافه کرد: شورای هماهنگی روابط‏ عمومی‏‌های دستگاه‏های اجرایی استان سمنان این آمادگی را دارد تا با همکاری خبرگزاری فارس استان سمنان، دوره‏‌های آموزشی ویژه برای ارتقای سطح کیفی خبرنویسی در روابط عمومی‏‌های ادارات استان برگزار کند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس استان سمنان همواره بدون جهت‏‌گیری خطی و سیاسی و با رعایت انصاف و اعتدال نسبت به انتشار اخبار و گزارش‏های مورد نیاز مردم و مسئولان مبادرت می‌‏ورزد، گفت: در اندک موارد مشاهده شده نیز اشکالات به سرعت با تعاملی که بین مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان و استانداری سمنان وجود دارد، برطرف می‏‌شود.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست با قدردانی از عنایات استانداری و شورای اطلاع‌‏رسانی استان سمنان به خبرگزاری فارس استان سمنان و تقدیر از دبیر شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان برای حضور در دفتر خبرگزاری فارس اظهار کرد: در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‏‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و ... بشر بسیار دشوار و در عین حال ضروری و حیاتی است و خبرنگاران از عناصر اساسی این مهم به شمار می‏‌روند.

مرتضی مزینانی‏‌صفابین افزود: یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث حوزه کاری خود را پیگیری کند تا تحلیل‏‌هایش را به صورت کامل و رسا ارایه دهد و این، اصلی است که در خبرگزاری فارس بدان توجه می‏‌شود.

وی تصریح کرد: یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی‏‌طرفانه عمل می‏‌کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی‏‌طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم، خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نایل می‏‌شود و در این راه، خبرگزاری فارس استان سمنان کوشیده است، همواره اصول را رعایت کند.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان افزود: یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خود، منابع خبری و مردم تلاش کند؛ این اولویت فارس است و ما در این خبرگزاری می‏‌گوییم «فارس فرزند ملت ایران است».

مزینانی‏‌صفابین افزود: در جهان حاضر که جوامع در حال تحول و نوزایی هستند، قدرت درک، تجزیه و تحلیل و پیش‌‏بینی حوادث از دیگر مسائل اساسی این حرفه به شمار می‏‌رود که باید به آن همواره توجه داشت.

خبرنگاران خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول