اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

سیدجواد جعفری مطرح کرد

تداوم توجه به جشنواره امام رضا(ع) در دولت یازدهم/ خبرگزاری رضوی مجوز گرفت

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به نگاه ویژه دولت گذشته به حوزه معارف رضوی گفت: از آنجایی که رئیس‌جمهور منتخب شخصیتی برخاسته از نهاد حوزه‌های علمیه است، بدون تردید حوزه فرهنگ رضوی در کانون توجه دولت یازدهم خواهد بود.

تداوم توجه به جشنواره امام رضا(ع) در دولت یازدهم/ خبرگزاری رضوی مجوز گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، ضمن ارائه گزارشی درباره روند برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، به سؤالات مختلف درباره این جشنواره پاسخ داد.

 

*دعوت از رئیس جمهور برای حضور در آیین اختتامیه جشنواره یازدهم

جعفری درباره حضور رئیس جمهور در آیین اختتامییه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد، گفت: از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس جمهور برای حضور در آیین اختتامییه جشنواره یازدهم امام رضا(ع) دعوت شده است و ان‌شاء‌الله آقای دکتر روحانی نخستین روزهای کاری خود را با حضور در جوار بارگاه نور باران رضوی آغاز کنند که مایه خیر و برکت برای دولت یازدهم خواهد بود.

*وزارت ارشاد دولت دهم سنگ تمام گذاشت

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشت، گفت: یکی از اقدامات مؤثر و قابل توجه وزارت ارشاد در دولت دهم این بود که فعالیت‌های حوزه فرهنگ و معارف رضوی در قالب بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ساختارمند شد که این اقدام به نوبه خود گام بلندی در راستای فرهنگ رضوی است.

*جهش کمی و کیفی در جشنواره یازدهم

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه تا پایان مردادماه جاری، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌های جشنواره های موضوعی امام رضا(ع) ادامه دارد، گفت: گزارش های رسیده از دبیرخانه‌های جشنواره در سراسر کشور حاکی از آن است که در جشنواره یازدهم به لحاظ کمی و کیفی رشد جهشی در آثار دریافتی داشته‌ایم.

*کاهش چشم‌گیر بودجه‌ها

وی از کاهش 30 درصدی بودجه مصوب این جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر این کاهش در سال گذشته نیز 40 درصد از بودجه جشنواره  تخصیص پیدا نکرد.

*استمرار جشن‌های مردمی با برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در طول سال

جعفری با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی و جشن‌های مردمی دهه کرامت در طول سال، بیان داشت: از اردیبهشت سال جاری، ادارات کل ارشاد 10 استان کشور فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ رضوی را در قالب هفته فرهنگ رضوی برگزار می‌کنند.

جعفری ابراز داشت: با توجه به نقش پذیری کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 19 استان کشور نیز برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان مرتبط با فرهنگ رضوی را برگزار می‌کنند.

*جشن در 8 هزار و 100  امامزاده و برپایی کنگره جهانی امامزادگان

وی با اشاره به اینکه 5 ذیقعده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز بزرگداشت امامزادگان معرفی شده است، افزود: در سال جاری در 8 هزار و 100 امامزاده با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان قطب‌های فرهنگی، جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه اولین کنگره جهانی امامزادگان در اصفهان برگزار می‌شود،اظهار داشت: دانشمندانی از کشورهای مختلف با ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره جهانی امامزادگان در اولین دوره این کنگره شرکت می‌کنند.

*تجلیل از 16 خادم فرهنگ رضوی

وی یکی از اهداف یازدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) را شناسایی و تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی بیان کرد و گفت: از 16 خادم فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور که 8 نفر از آنان خادمان داخلی و 8 نفر نیز خادمان خارج از کشور هستند، در مراسم اختتامییه جشنواره امام رضا(ع) تجلیل می‌شود.

*114 ناظر در جشنواره یازدهم

جعفری با بیان اینکه پس از برگزاری 10 دوره جشنواره امام رضا(ع) به لحاظ کمی جشنواره گام‌های بلندی برداشته و ما اکنون به دنبال ارتقای کیفی جشنواره هستیم، ابراز داشت: در راستای کیفی سازی امسال 114 ناظر بر جشنواره‌های موضوعی نظارت می‌کنند، 8 کارگروه نظارتی با حضور 70 ناظر عمومی که بر کلیت جشنواره نظارت دارند و 44 ناظر تخصصی و فنی که بر کیفیت تولید آثار نظارت دارند،رسالت نظارت بر جشنواره یازدهم را برعهده دارند.

*اخذ مجوز فصلنامه و خبرگزاری رضوی

وی همچنین از رونمایی خبرگزاری رضوی و چاپ سه شماره از فصلنامه رضوی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از خبرگزاری رضوی در دهه کرامت رونمایی می‌شود و با اخذ مجوز فصلنامه رضوی و دریافت پروانه نشر بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای این بنیاد ابعاد گسترده‌ای به خود می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به ارتقای وبگاه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به نشانی www.shamstoos.ir به لحاظ معماری و محتوایی، تصریح کرد: به زودی در این سایت موزه فیلم و هنرهای تجسمی، موزه مقالات و انتشارات و ... ایجاد می شود که از طریق آن علاقه‌مندان می‌توانند به تولیدات آثار جشنواره امام رضا(ع) در سال های گذشته دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول