اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید نماینده گچساران و باشت از نماینده کهگیلویه و بهمئی

پیشنهاد جدایی نفت گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب غیر فنی است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیشنهاد نماینده کهگیلویه، بهمئی و لنده مبنی بر جدایی نفت گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این پیشنهاد غیرکارشناسانه و به ضرر مردم گچساران و بهمئی است.

پیشنهاد جدایی نفت گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب غیر فنی است

غلامرضا تاج‌گردون ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه بهمئی و لنده در زمینه جدایی نفت و گاز گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با حضور وزیر نفت توسط فراکسیون توازن برگزار شد بنده آنجا رئیس جلسه بودم، ابتدا نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی اظهارات خوبی در زمینه مشکلات استان مطرح کردند که از ایشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: در ادامه این جلسه نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و لنده سخنانی در زمینه جدایی نفت و گاز گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد که اظهارات وی کاملا غیر فنی و کارشناسانه بود.

تاج‌گردون با بیان این‌که در این فراکسیون‌ تخصصی نباید بر اساس مسائل قومی، قبیله‌ای و محلی صحبت کرد، ابراز کرد: بنده سخنان آقای بزرگواری را در زمینه جدایی نفت و گاز گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب قبول ندارم زیرا این سخنان کاملا غیر فنی مطرح شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تولید نفت بهمئی روزانه 40 هزار بشکه در روز بوده، در حالی که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزون بر 670 هزار بشکه در روز تولید نفت دارد و نفت بهمئی 10 درصد تولید نفت گچساران است.

وی با تأکید بر این‌که از نظر فنی این اقدام قابل اجرا نیست، تصریح کرد: استقلال نفتی و جدایی گچساران از مناطق نفت‌خیز جنوب به معنای از دست دادن دیگر چاه‌های مناطق نفتی حوزه نفت و گاز گچساران از این شهرستان است.

تاج‌گردون متذکر شد: نظر من این است که از نظر فنی این امر قابل اجرا نیست و اگر نیز اجرا شود به ضرر گچساران خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از پیشنهاد غیرکارشناسی نماینده کهگیلویه، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من به شدت با این پیشنهاد غیرکارشناسی مخالف هستم.

وی با بیان این‌که ما باید حداکثر استفاده از نفت را داشته باشیم، اذعان کرد: این به معنای مستقل شدن نفت و گاز از مناطق نفت‌خیز نیست.

انتهای پیام/82001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول