اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

اظهار نگرانی مجدد روسیه از اوضاع جاری در افغانستان/بهبودی در مسائل امنیتی حاصل نشده است

وزیر دفاع روسیه از بحران امنیتی در افغانستان به شدت اظهار نگرانی کرد.

اظهار نگرانی مجدد روسیه از اوضاع جاری در افغانستان/بهبودی در مسائل امنیتی حاصل نشده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در دوشنبه، به نقل از منابع روسی زبان منطقه، «سرگی شایگو» گفته است که کشورش به شدت نگران وضعیت جاری و آینده افغانستان است و این موضوع را وزیر دفاع روسیه در جریان سفرش به ایتالیا با وزیر خارجه این کشور مطرح کرد جاییکه در مورد مسایل امنیتی و شرایط حاضر افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در عین حال، سرگی شایگو در پایان نشست 2+2 وزرای امور خارجه و دفاع روسیه و ایتالیا در رم اعلام کرد که مسکو حاضر است در تامین امنیت افغانستان کمک کند.

شایگو گفت: در حال حاضر ما بدون تردید نگران این مسئله هستیم که بعد از سال 2014 افغانستان در چه شرایطی قرار خواهد گرفت.

در جریان یک هفته اخیر این دومین بار است که مقامات نظامی روسیه با مسئولان بلند رتبه کشورهای دیگر مسائل افغانستان را مورد بحث قرار می دهند و نگرانی خود را مستقیما بیان می‌کنند.

پیش از این نیز «ولادیمیر چرکین» فرمانده نیروهای نظامی زمینی روسیه سه شنبه 8 آگوست در سفر خود به پاکستان با مقامات نظامی این کشور درباره افغانستان گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی زمینی روسیه در ملاقات با سران ارتش پاکستان گفت: پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، روسیه نمی‌تواند نسبت به اوضاع این کشور بی‌تفاوت باشد.

به باور مقامات روسیه خروج این نیروها از افغانستان در سال 2014 باعث ناامنی در این کشور و منطقه می‌شود، چون به باور مسکو، نظامیان افغانستان هنوز خودکفا نشده‌اند و قادر به تامین سرتاسر افغانستان نیستند.

در حال حاضر تامین امنیت بیشتر مناطق افغانستان به عهده نیروهای امنیتی افغان است، و براساس گزارش‌ها بهبودی در تامین امنیت این کشور به وجود نیامده است.

اکنون این نگرانی وجود دارد که با خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان در سال 2014 ناامنی افزایش یابد و در سطح منطقه نیز تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول