اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز خبر داد

نشست مخفیانه اوباما با شرکت‌های فناوری همدست جاسوسی‌های آمریکا

یک خبرگزاری انگلیسی خبر داد رئیس‌جمهور آمریکا با نمایندگان برخی شرکت‌های فناوری که اخیراً همکاری آنها با برنامه‌های جاسوسی دولت افشا شده، نشستی مخفیانه داشته است.

نشست مخفیانه اوباما با شرکت‌های فناوری همدست جاسوسی‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز از «نشست مخفیانه» بین باراک اوباما با مدیران اجرایی شرکت‌های اپل، AT&T و سایر شرکت‌های فناوری خبر داد.

بر اساس این گزارش، این نشست برای گفت‌وگوی اوباما با این شرکت‌ها درباره برنامه‌های موسوم به تجسس و نظارت دولت آمریکا انجام شده است.

ادوارد اسنودن، 30 ساله و تحلیلگر اطلاعات که برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد زمانی که در هنگ‌کنگ بود هزاران سند محرمانه را منتشر کرد که نشان می‌داد دولت آمریکا به شکلی سازمان یافته و در سطحی بسیار وسیع مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی را در تمام دنیا کنترل و شنود می‌کند و حتی مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا هم از این پایش و نظارت مصون نیستند.

این افشاگر با انتشار اسنادی نشان داد بسیاری از شرکت‌های فناوری آمریکا با دولت این کشور در جاسوسی‌های گسترده همدست بوده‌اند.

در یکی از اسناد منتشر شده اسنودن نام شرکت‌های ذیل آمده است: «مایکروسافت» و شرکت «اسکایپ» که تحت مالکیت آن است؛ «گوگل» و شرکت «یوتیوب» که وابسته به آن است؛ «یاهو»؛ «فیسبوک»؛ «ای او ال» (AOL)، «اپل» و «پل‌تاک» (PalTalk) که این آخری یک سرویس گفتگوی اینترنتی کمتر شناخته شده است و تحت مالکیت شرکت نرم‌افزاری AVM قرار دارد.

خبرگزاری رویترز، امروز به نقل از منابعی آگاه خبر داد آقای اوباما با نمایندگانی از برخی از این شرکت‌ها دیدار و با آنها درباره برنامه‌های تجسس و نظارت آمریکا گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول