اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مصر؛ عید فطر با طعم خشونت/ تظاهرات برای سرنگونی کودتا

در پی فراخوان گروه اخوان‌المسلمین برای حضور حامیان مرسی در تظاهرات موسوم به سرنگونی کودتا و آغاز اعتراض‌های حامیان مرسی، این تظاهرات در نقاط مختلف مصر به خشونت کشیده شده و تاکنون به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.

مصر؛ عید فطر با طعم خشونت/ تظاهرات برای سرنگونی کودتا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اخبار مصر»، ده‌ها نفر از حامیان مرسی به دعوت «همپیمانی ملی برای حمایت از مشروعیت» برای شرکت در تظاهرات امروز حرکت خود به سوی میدان رابعه العدویه را، آغاز کرده اند.

این تظاهرات بعد از نماز ظهر و از تعدادی از مساجد قاهره آغاز شده و به رابعه العدویه و النهضه ختم خواهد شد، کمیته های مردمی مسئولیت حفظ نظم این اعتراض ها را به عهده گرفته اند.

شعار معترضان در این تظاهرات سرنگونی کودتا است و «حازم الببلاوی» نخست وزیر مصر با تأکید بر وجود فرصت برای گفت و گو میان معارضان و حامیان مرسی گفت به لحظاتی نزدیک می شویم که دوست داشتنی نیست.

دولت موقت مصر بعد از اعلام شکست گفت‌وگو ها برای حل و فصل بحران کنونی کشور اعلام کرد که تجمع های حامیان مرسی را متفرق خواهد کرد.

در همین راستا در منطقه «الشرقیه» حامیان مرسی با اهالی این منطقه در برابر مرکز پلیس درگیر شدند که این درگیری ها منجر به زخمی شدن چندین نفر شده است.

سر دادن شعارهایی در داخل مسجد «عمر و عاص» در منطقه «المصر القدیمه» نیز منجر به درگیری نمازگزاران با حامیان مرسی شد.

درگیری میان حامیان مرسی و اهالی روستای «منیه شندوب» در مرکز «منصوره» نیز بعد از نماز جمعه در مسجد «المتولی» دست کم 10 نفر زخمی شدند و اهالی منطقه صدها نفر از حامیان مرسی را در داخل مسجد محبوس کردند.

خطیب مسجد رابعه العدویه با تأکید بر ادامه اعتراض ها رابعه العدویه را تکه از بهشت دانست و تأکید کرد که تنها اجساد حامیان مرسی را می‌توان از این منطقه خارج کرد.

درگیرهای حامیان مرسی و اهالی الشرقیه از سر گرفته شده است و هزاران نفر از اهالی منطقه سوهاج به تظاهرات حامیان وزیر دفاع برای تأیید نقشه راه دولت موقت پیوستند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که یک نیروهی پلیس در درگیری های حامیان مرسی و نیروهای امنیتی در روبروی ساختمان امنیتی فیوم زخمی شده است.

در این درگیری ها دست کم 30 نفر دیگر نیز در پی اصابت گلوله اسلحه بادی زخمی شده اند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی عید فطر را به »عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر تبریک گفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول