اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست ۲+۲ میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه برگزار می‌شود

نشست وزرای خارجه و دفاع آمریکا و روسیه موسوم به «نشست ۲+۲» امروز در واشنگتن برگزار خواهد شد.

نشست ۲+۲ میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اینترفکس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به همراه «جان کری» وزیر خارجه و «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در آنچه که نشست 2+2 خوانده می‌شود شرکت خواهند کرد.

این نشست امروز جمعه در واشنگتن برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، این دیدار 4 نفره در نوع خود بی سابقه بوده است. برگزاری این نشست در اوایل ماه ژوئن اعلام شده بود اما تصمیم نهایی برای برگزاری آن اوایل هفته جاری میلادی اتخاذ شد.

در حال حاضر روابط مسکو و واشنگتن تحت تاثیر اعطای پناهندگی به «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق سازمان سیا و افشا کننده اسناد محرمانه آمریکا دستخوش تیرگی شده است.

«جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که مساله اسنودن قطعا در نشست 2+2 مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تصمیم مسکو برای اعطای پناهندگی موقت یک ساله به ادوارد اسنودن با واکنش آمریکا مواجه شد و کاخ سفید در اعتراض به این اقدام دیدار دوجانبه میان روسای جمهور دو طرف را لغو کرد.

وزرای خارجه آمریکا و روسیه همچنین قرار است در نشست 2+2 درباره بحران سوریه و مساله استقرارسیستم دفاع موشکی آمریکا گفت‌وگو و مذاکره کنند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول