اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی

ترافیک محور فیروزکوه سنگین است/ جریان ترافیک تا گردنه گدوک آرام است

با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، ترافیک محور فیروزکوه سنگین گزارش می‏شود.

ترافیک محور فیروزکوه سنگین است/ جریان ترافیک تا گردنه گدوک آرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، هم‏زمان با پایان یافتن ماه ضیافت‏الله و فرا رسیدن عید سعید فطر، محور فیروزکوه یکی از مهم‏ترین محورهای مواصلاتی دسترسی به استان‏های شمالی و شمال‏شرق کشور، شاهد حضور خیل عظیم خودروهای عبوری در دور دوم سفرهای تابستانی است.

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس حاکی است؛ هم‏اینک بار ترافیکی این محور سنگین است و تردد خودروها تا گردنه گدوک و انتهای حوزه استحفاظی استان تهران به آرامی جریان دارد.

همچنین از امروز شهر فیروزکوه شاهد حضور شمار زیادی از هم‏وطنان مسافر، زائر و گردشگر بوده و ترافیک سنگینی در محدوده بلوار 45 متری و بلوار پاسداران این شهر حاکم است.

شهرستان فیروزکوه دارای طولانی‏ترین راه‏های مواصلاتی استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین‌راهی ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در مجموع 100 هکتار از زمین‏های منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راه‏های مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جاده‏ها و احداث کولاک‏گیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنه‏های برف‏گیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند، در مجموع 300 مترمربع از زمین‏های منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است.

انتهای پیام/2568/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول