اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

فضای رسانه نباید به فضای ترس و واهمه تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید فضای رسانه تبدیل به فضای ترس و واهمه شده و زبان‌ها از بیان و نقد در جامعه کوتاه شود.

فضای رسانه نباید به فضای ترس و واهمه تبدیل شود

جواد کریمی قدوسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه اظهار کرد: بنده معتقدم همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران در بحث‌هایی نظیر رشد علمی، تجهیزات دفاعی، انتخابات و مسائل سیاسی و اقتصادی الگویی کامل بوده؛ در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی نیز سرآمد است.

وی افزود: این ادعایی است که به صراحت اعلام می‌کنم چرا که حقیقت داشته و فضای رسانه‌ای کشور فضایی آزاد و مبتنی بر اصول‌ها است.

*انتقاد کریمی از به دادگاه کشاندن خبرنگاران در قبال نقد رسانه‌ای

کریمی تصریح کرد: با این مسئله که برخی خبرنگاران مطالبی از قول فرد و افرادی منتشر می‌کنند و بلافاصله آنان بر علیه خبرنگار و مطلب منتشره شکایت می‌کنند و وی را به دادگاه می‌کشانند ناراحت هستم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من اعتراض خود را نسبت به این مسئله در مجلس نیز اعلام کرده‌ام، تمام کسانی که در عرصه خدمت به نظام حرکت کرده‌اند اعم از مسئولان، مدیران و خبرنگاران باید ظرفیت بالا برای نقد داشته باشند و نباید بلافاصله از یک خبرنگار شکایت شود.

وی یادآور شد: نباید فضای رسانه تبدیل به فضای ترس و واهمه شده و زبان‌ها از بیان و نقد در جامعه کوتاه شود.

کریمی با اذعان اینکه روزنامه‌های زنجیره‌ای و بنگاه‌های دروغ‌پراکنی که ابزار دشمن برای آسیب‌رسانی به نظام است را باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد: این دسته از رسانه و روزنامه‌ها مشخص و جدا بوده و صحبت‌هایی که در مورد شکایت از خبرنگاران در فضای رسانه‌ای کردم به آن‌ها تعمیم داده نمی‌شود.

*دنیای غرب در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی به بن‌بست رسیده است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز شاهد آن هستیم دنیای غرب در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به بن‌بست رسیده چرا که سلطه خبر و مافیای بنگاه‌های دروغ‌پراکنی راه رسیدن اطلاعات صحیح و شفاف را به مردم بسته است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه غرب شبکه‌های ایران را می‌بندد و مردم لندن در حمایت از پرس تی وی تظاهرات می‌کنند، نشان از فضای تاریک رسانه و خبر در غرب دارد. 

 

*خبرگزاری فارس پیشگام‌ترین رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از عملکرد خبرگزاری فارس در حوزه اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار، تصریح کرد: خبرگزاری فارس از پیشگام‌ترین خبرگزاری‌ها در عرصه نظام جمهوری اسلامی است که افکار، رفتار و شخصیت حقیقی و حقوقی‌اش مبتنی بر سرعت، صحت و حفظ صداقت است.

کریمی اذعان کرد: خبرگزاری فارس به مبانی و اصول نظام پایبند بوده و پاسداری از ارزش‌ها انقلاب را پیشه راه خود کرده است.

به گفته نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری فارس با تحلیل‌های واقع‌بینانه و نگاه ارزشی و انقلاب خود در عرصه بیداری اسلامی نقش اساسی ایفا کرده است.

انتهای پیام/70023/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول