اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه رئیس شورای اسلامی استان کردستان

برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کردستان با وظایف شوراها آشنا نیستند

رئیس شوراهای اسلامی استان کردستان از عدم آشنایی مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با وظایف شوراها به عنوان مهمترین چالش پیش‌روی خدمت‌رسانی و فعالیت منتخبان مردم نام برد.

برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کردستان با وظایف شوراها آشنا نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح محمدی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: خدمت به مردم و تلاش در مسیر رفع دغدغه‌های آنان از مقدس‌ترین امور بوده و در آیین مترقی اسلامی نیز برای تحقق این مهم بر مشورت و همدلی همه اقشار جامعه تأکید شده است.

وی افزود: در نظام مقدس اسلامی ایران نیز برای تحقق این امر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چهار سال یکبار برگزار شده و خوشبختانه تاکنون 4 دوره از این مشارکت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی محقق شده است.

رئیس شوراهای اسلامی استان کردستان تصریح کرد: در دور سوم شورای اسلامی استان کردستان که تا 11 شهریور ماه مشغول به فعالیت خواهد بود تاکنون 75جلسه با 650 مصوبه قانونی و رسمی‌شده برگزار شده و مسائل و مشکلات مختلف استان در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در قالب این مصوبات به مسئولان استانی اعلام شده است.

محمدی اجرایی‌شدن 13 تفاهم‌نامه همکاری شورای اسلامی استان با دستگاه‌های مختلف اجرایی و تشکیل کمیسیون نظارت و ارزیابی شوراهای شهر و روستا، تشکیل کمیسیون عمران و توسعه شهری، تشکیل کمیته انطباق، حسابرسی سازمان همیاری شهرداری‌های استان از سال 87 تا سال 90 و آسیب‌شناسی و جمع‌بندی عملکرد شورای اسلامی استان را از مهمترین فعالیت‌ها در دوره سوم عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان همچنین از عدم آشنایی مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با وظایف، اختیارات و جایگاه قانونی شوراها به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی  منتخبان مردم نام برد که در کنار عدم برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراها، کم‌تجربگی و نوپا بودن شوراهای اسلامی و عدم نظارت کامل  شوراها بر فعالیت شهردار‌ها و دهیاری‌ها راه را بر گسترش فعالیت آن‌ها تنگ‌تر کرده است.

محمدی از ترکیب نامتجانس درون شورایی، عدم ارتباط با مردم به عنوان صاحبان اصلی جامعه و انتظارات خارج از حدود و وظایف شوراها توسط مردم به عنوان دیگر چالش‌های پیش ‌روی فعالیت شوراها نام برد.

وی افزود: در دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا که از 12 شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد 183 شورای شهری و بیش از 6 هزار شورای روستایی در استان روی کارآمده و دو نفر نیز به عنوان نماینده استان در شورای عالی استان‌ها معرفی خواهد شد.

محمدی ابراز امیدواری کرد که در دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد رفع بسیاری از چالش‌های پیش روی فعالیت شوراها باشیم و از حضور نخبگان دانشگاهی و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف به نحو احسن بهره‌گرفته شود.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: بدون شک اصحاب رسانه از بهترین مشاوران مدیران و مسئولان و متولیان امر به حساب می‌آیند و می‌توانند مشاوره‌های دقیقی را از وضعیت استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ارائه نمایند.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان تصریح کرد: در دوره‌های گذشته شوراها همواره شاهد همدلی و همیاری اصحاب رسانه و احساس مسئولیت آنان در خصوص رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردمی و بازتاب این دغدغه‌ها به مسئولان و تصمیم‌گیران بوده‌ایم و امید است این مهم در دوره جدید نیز با همت و تلاشی مضاعف تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/79006/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول