اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مذاکرات طالبان با نمایندگان دولت افغانستان

برای نخستین بار مذاکرات طالبان با نمایندگان دولت افغانستان در دوبی انجام شد.

مذاکرات طالبان با نمایندگان دولت افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از بی بی سی، گزارش‌ها از افغانستان حاکی است که برای نخستین بار گفت‌وگوهای رو در رو میان طالبان و نمایندگان دولت افغانستان صورت گرفته است.

مقامات ارشد در کابل به بی بی سی گفته‌اند که این گفت‌وگوها میان «معصوم استانکزی» دبیر دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در دبی صورت گرفته است.

این مقامات گفتند که آمریکایی‌ها و پاکستانی‌ها نیز در این گفت‌وگوها دخیل بوده‌اند.

در مورد زمان برگزاری این مذاکرات جزییات زیادی در دست نیست.

این نخستین باری است که نمایندگان طالبان به صورت مستقیم با نمایندگان دولت افغانستان مذاکره می‌کنند.

در گذشته طالبان همواره مذاکره مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده و گفته‌اند که تنها با آمریکایی‌ها به عنوان طرف اصلی جنگ افغانستان مذاکره می‌کنند.

در همین حال «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان با ارسال یک نامه به رسانه‌ها، انجام این گفت‌وگوها را رد کرده و آن را نادرست خوانده است.

اما شماری از تحلیلگران بدین باور اند که طالبان با توجه به تجربه گفت‌وگوها در قطر انجام این مذاکرات را تا زمانی دست یافتن به یک نتیجه ملموس تائید نخواهند.

به گفته آنها طالبان همچنین نگران است که پخش خبرهای مربوط به گفت‌وگوهای مستقیم با دولت افغانستان تاثیراتی را بر روحیه جنگجویان آنها در جبهات وارد کند.

بیشتر از یک ماه پیش دولت افغانستان به گشایش دفتر طالبان در قطر واکنش شدید نشان داد و آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد بدون حضور دولت افغانستان با طالبان معامله کند.

دفتر طالبان با لوحه "امارت اسلام افغانستان" و پرچم سفید در بیستم ژوئن امسال در دوحه قطر گشایش یافت اما پس از اعتراض دولت افغانستان لوحه و پرچم این دفتر برداشته شد. پس از آن مذاکرات به حالت تعلیق در آمد.

دیروز نیز «ملاعمر» رهبر طالبان نیز در پیام تبریک عید خود، به دفتر طالبان در قطر اشاره کرد و آن را نشانه ای از موضع آزاد، مستحکم و ثابت این گروه دانست و به صورت ضمنی از روند که قطر شروع شده حمایت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول