اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ولایت فقیه سنگ ‏بنای نظام جمهوری اسلامی است

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ولایت فقیه را سنگ بنای نظام اسلامی دانست و گفت: بر هر فرد مسلمان لازم است تا این اصل اساسی را شناخته و بر مدار آن حرکت کند.

ولایت فقیه سنگ ‏بنای نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏‌الاسلام ولی‌‏الله مصائبی در نشستی با مسئولان دینی و مذهبی شاهرود افزود: نظام جمهوری اسلامی تلفیقی از مبانی شرع و عقل، و ولایت فقیه از مبانی شرعی نزد شیعه به حساب می‏‌آید و نمی‏‌توان آن را از فقه شیعه جدا کرد.

مصائبی با بیان اینکه علمای شیعه از گذشته به ولایت فقیه معتقد بودند اما فهم این مسئله در آن زمان برای مردم دشوار بوده و شرایط آن نیز مهیا نبوده است، افزود: ولایت فقیه در گذر زمان به صورت نظری مطرح شده بود و اجرایی شدن آن توفیقی است که نصیب امام خمینی (ره) شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در همه زمان‏ها و همین‌‏طور در این برهه، حمایت همه جانبه از ولایت فقیه وظیفه همه بوده و نباید در پذیرش دستورات ولایت تعلل کرد.

وی تصریح کرد: امروز که نظام مقدس جمهوری اسلامی از همه طرف در محاصره قرار گرفته، ولایت فقیه با درایت و بینش بالای خود همواره این نظام را از کوران حوادث بدون هیچ گزندی به جلو سوق داده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دولت‏‌مردان اداره کشور بر اساس عدالت‏‌محوری است، خاطر نشان کرد: مسئولان باید با اجرای صحیح قوانین جلوی بی‏‌عدالتی‏‌ها را بگیرند و عزت نفس افراد جامعه را حفظ کنند.

مصائبی تصریح کرد: سیاست‏مداران و مسئولان باید قانون‏‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و خدای نکرده، خودمحور نباشند.

انتهای پیام/74004/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول