اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حسکه، صحنه درگیری شدید کُردها با تروریست‌های مسلح

حمله تروریست‌های مسلح به برخی روستاهای حسکه واقع در شمال شرقی سوریه، این منطقه را به صحنه درگیری نیروهای مردمی کُرد با تروریست‌ها از جمله عناصر جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه تبدیل کرد.

حسکه، صحنه درگیری شدید کُردها با تروریست‌های مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارسی از سوریه، مناطق مختلف حسکه واقع در شمال شرق سوریه به صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای مردمی کُرد و ترویست‌های مسلح وابسته به «جبهه النصره»، «امارت اسلامی شام و عراق» و نیز «ارتش آزاد سوریه» تبدیل شده است.

این درگیری‌ها به طور مشخص در روستاهای الیوسفیة، کرهوک، علی آغا، الجنیدیة و مظلومة در ریف الیعربیة و ریف القحطانیة از توابع استان حسکه در جریان است که تاکنون کشته و زخمی شدن تعدادی از ترویست‌ها از جمله محمد البوکمالی و یاسر الموصلی را به دنبال داشته است.

احمد اللجی، ماهر هزاع، محمد منیر العکیلی، علی قنبر، محمد النجرس، عبدالسلام عباس و عدنان الخضر و نیز فیصل النعیمی از دیگر تلفات این درگیری‌ها هستند.

کشته شدن پنج شهروند سوری

در این میان، حمله خمپاره‌ای تروریست‌های مسلح به روستای الیوسفیه منجر به کشته شدن پنج نفر از اهالی این روستا شد.

در مقابل، نیروهای مردمی کُرد با دام گذاشتن برای افراد مسلح در فاصله روستاهای الجنیدیه و الیوسفیه تعدادی از تروریست‌ها را کشته و عده‌ای را نیز رخمی کردند.

تظاهرات ترک‌ها علیه حمایت از گروه های مسلح در سوریه

اما حمله خمپاره‌ای افراد مسلح به روستای جیلان بینار ترکیه که در موازات خط مرزی راس العین در حسکه قرار دارد، منجر به تظاهرات اهالی این روستا شد.

تظاهرات‌کنندگان، دولت ترکیه را به توقف حمایت از گروه های مسلح در سوریه فرا خواندند.

ریف جنوبی و جنوب غربی  حسکه نیز صحنه درگیری ارتش با ترویست های مسلح بود که در جریان آن، یگان‌هایی از ارتش سوریه محل استقرار تروریست‌ها را در روستای السبع و اربعین و نیز العریشه هدف قرار دادند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول