اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی

گلایه‌های مدیران کرمانشاه از مشکلات بودجه

مسئولان استان کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه از مشکلات و موانع پیش‌رو سخن گفتند.

گلایه‌های مدیران کرمانشاه از مشکلات بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به تورم و افزایش قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات و ماشین‌آلات در سال‌جاری انتظار افزایش بودجه را داشتیم ولی این بودجه تقلیل یافته و پاسخ‌گوی نیازهای ما نیست.

علی‌اشرف منصوری رئیس سازمان کشاورزی استان کرمانشاه نیز تصریح کرد: جایگاه بودجه‌ای استان کرمانشاه در بین کشور پانزدهم است که به نسبت جمعیت و نیازها و همچنین معضل بی‌کاری در استان این جایگاه مناسب نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: شیوع تب مالت در بین حیوانات و در پنج شهرستان کرمانشاه از جمله دالاهو، ثلاث‌باباجانی و کنگاور بسیار نگران کننده است و این بیماری به‌علت تماس این حیوانات با کشاورزان و دامپروران تلفات زیادی را می‌گیرد و این طبقه زحمت‌کش دچار آسیب‌های زیادی می‌شود.

به گفته نادر پرور، در سال 89 بودجه مناسبی در نظر گرفته شد و حدود 3 هزار راس دام شناسایی و نابود شد و در سال‌جاری اگر راه‌کار مناسبی در نظر گرفته نشود، بحران ایجاد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه‌های عمرانی سهمی که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده، 379 میلیارد تومان است، افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

بابک دلفانی اعلام کرد: امسال 6 میلیارد تومان به‌عنوان ضرر و زیان به کشاورزان پرداخت می‌شود که این مبلغ شامل معوقات و دیون سال گذشته نیز می‌شود که به‌علت کمبود بودجه سال گذشته به امسال رسیده است.

دلفانی بودجه تملکی امسال را 233 میلیارد تومان اعلام کرد و تاکید کرد: این رقم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: به‌علت بودجه انقباضی که در سال‌جاری در نظر گرفته شده، مدیران و ادارات دولتی از هزینه‌های اضافی و بی‌مورد خودداری کنند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه، کمیته‌هایی برای تخصیص بودجه در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

مدیرکل بودجه استانداری کرمانشاه میزان بودجه استان کرمانشاه را 393 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و ابراز داشت: این بودجه در سال گذشته 393 میلیارد و یک‌صد میلیون تومان بود.

نادری اظهار داشت: درآمدهای استانی سال گذشته 255 میلیارد و 400 میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به 306 میلیارد و 300 میلیون تومان برسد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول