اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست امسال انجام شد

درمان رایگان 347 هزار نفر در مراکز تأمین اجتماعی قم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم از درمان رایگان نزدیک به 347 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در سه ‌ماهه نخست امسال خبر داد.

درمان رایگان 347 هزار نفر در مراکز تأمین اجتماعی قم

داوود علی‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس قم با اشاره به اینکه خدمات تأمین اجتماعی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود گفت: خدمات مستقیم از طریق مراکز درمانی تأمین اجتماعی به صورت رایگان در اختیار بیمه شد‌گان قرار می‌گیرد.

وی خدمات ارائه شده در بخش مستقیم را پزشک عمومی، متخصص رادیولوژی، جراحی سرپایی، نوار قلب، سونوگرافی، اکو قلب، دندان‌پزشکی و داروخانه برشمرد.

علی‌محمدی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال بیش از 346 هزار و 936 نفر از خدمات سرپایی درمان مستقیم استفاده کرده‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه تأمین اجتماعی با انعقاد قرارداد با مراکز درمانی به ارائه خدمات غیرمستقیم به بیمه شدگان می‌پردازد، اظهار کرد: این اداره در سه ماه نخست امسال یک میلیون و 156 هزار خدمت سرپایی غیرمستقیم ارائه کرده است.

تشریح خدمات ارایه شده در سه ماهه نخست امسال

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم به تشریح این خدمات پرداخت و گفت: در بخش پزشک عمومی 121 هزار نفر و در بخش پزشک متخصص 25 هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی به صورت مستقیم پذیرش شده‌اند.

علی‌محمدی ادامه داد: در طی این مدت 121 هزار نفر از مراکز تأمین اجتماعی دارو تهیه کرده و 19 هزار و 554 نفر از خدمات آزمایشگاه استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در بخش رادیوگرافی چهار هزار نفر، در بخش تزریقات 33 هزار نفر و در بخش مامایی هشت هزار نفر در سه ماهه نخست امسال از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

پذیرش هفت هزار نفر در بیمارستان امام رضا (ع)

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به افتتاح فاز یک بیمارستان امام رضا (ع) در تیر ماه سال جاری گفت: فاز یک بیمارستان شامل جراحی مردان و زنان، داخلی، اطفال، اورژانس،‌ رادیولوژی، مراقبت‌های ویژه قلب، داروخانه،‌ آزمایشگاه و درمانگاه است.

علی‌محمدی با اشاره به مراجعه هفت هزار نفر به بیمارستان امام رضا (ع) گفت: تاکنون 333 نفر در این بیمارستان بستری شده و 191 مورد عمل جراحی انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل فازهای بعدی بیمارستان امام رضا(ع) خدمات‌رسانی به شهروندان گسترش پیدا کند.

در استان قم 650 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی و سه مرکز درمانی شامل دی‌کلینیک دکتر غرضی، پلی‌کلینیک 22 بهمن و پلی‌کلینیک بوعلی فعال است که افتتاح فاز یک بیمارستان امام رضا (ع) در تیرماه سال جاری به این مراکز افزوده شده است.

مرکز خدمات درمان تأمین اجتماعی استان قم با 750 مرکز درمانی شامل بیمارستان، درمانگاه و مطب طرف قرارداد است که با اخذ معافیت هزینه در بخش بستری با 10 درصد و در بخش سرپایی با 30 درصد به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام/2258/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول