اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان در یک نشست خبری اعلام کرد

برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در کردستان

رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره با هدف کشف و پرورش استعدادهای برتر در این استان خبر داد.

برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این جشنواره از 25 تا 27 مردادماه جاری در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان، این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی از جمله داستان کوتاه بزرگسالان، داستان بلند بزرگسالان، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو نیمایی و آزاد، شعر کلاسیک و ترانه و سرود است.

وی تصریح کرد: یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره موضوعاتی چون جوانان و حول محورهای ارزشی، محورهای انقلاب اسلامی، سبک زندگی، دفاع مقدس و مقاومت، بیداری و اخوت اسلامی، فرهنگ و تمدن و عدالت و پیشرفت در سطح ملی را در برمی‌گیرد.

رئیس حوزه هنری کردستان از استقبال بسیار خوب شاعران و نویسندگان از این جشنواره سراسری خبر داد و گفت: آثار زیادی به دبیرخانه ارسال شده که در نشستی که به همین منظور در مرکز برگزاری می‌شود اعلام خواهد شد.

به گفته مرادی، این جشنواره در رده سنی جوانان حداکثر تا 30 سال برگزار می‌شود و برای نخستین بار در طول 10 جشنواره، بخشی ویژه با عنوان نگاه به ادبیات بومی یعنی شعر و داستان کُردی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به زبان کُردی طی سفر تاریخی خود به استان کردستان نشأت گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان از حضور داوران کرد زبان به منظور بررسی آثار بخش نگاه به ادبیات بومی یعنی شعر و داستان کُردی خبر داد و گفت: ‌کامبیز کریمی، رحیم لقمانی، حبیب‌الله بخشوده و بیژن ارژنگ داوری این بخش از جشنواره را به عهده داشتند.

مرادی با بیان اسن که 12 اثر از آثار برگزیده این جشنواره مربوط به بخش ادبیات بومی یعنی شعر و داستان کُردی است، گفت: هفت نفر از برگزیدگان این بخش از استان کردستان هستند.

وی در ادامه به معرفی داوران بخش‌های مختلف این جشنواره پرداخت و بیان داشت: داوود امیریان، فرهاد حسن‌زاده، طاهره ایبود داوری بخش داستان کودک و نوجوانان را بر عهده دارند.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان ، مجید قیصری، فیروز جلالی‌زنوری و راضیه نجار داوری بخش داستان بلند و کوتاه بزرگسالان این جشنواره را انجام می‌دهند.

مرادی در ادامه به برنامه‌های جانبی این جشنواره سراسری اشاره کرد و گفت: تقدیر از سه شاعر و ادیب برجسته کرد مرحوم ماموستا هه‌ژار، استاد مرحوم شاهرخ اورامی و هنرمند سقزی استاد عمر صالحی‌صاحب از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

وی از بازدید شرکت کنندگان این جشنواره از اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی استان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب ویژه هنرمندان کرد زبان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف جشنواره و برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه استان از برنامه‌های دیگر ما در حاشیه این جشنواره سراسری است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در ادامه به فعالیت‌های حوزه هنری از ابتدای سال‌جاری تا کنون اظهار کرد: اکران، نقد و بررسی هر دو هفته یک بار فیلم‌های منتخب ایران و جهان، برگزاری و نخستین جشنواره کاریکاتور با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و برگزاری شب شعر آیینی از جمله فعالیت‌های انجام شده حوزه هنری استان در طول مدت یاد شده است.

مرادی برگزاری 20 جلسه کانون شعر، برپایی کارگاه شعر اعتیاد، دیدار با هنرمندان نامی استان، برپایی دو نمایشگاه کتاب، حضور در 20 جشنواره داخلی و بین‌المللی در بخش فیلم و برپایی کارگاه سه روزه از ایده تا کارگردانی و کارگاه یک روزه موسیقی معاصر ایران و را از دیگر فعالیت‌ها حوزه هنری از ابتدای سال‌جاری تا کنون عنوان کرد.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول