اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره اظهارات سناتورهای آمریکایی را احمقانه و غیرقابل قبول توصیف کرد

ریاست جمهوری مصر اظهارات اعضای کنگره آمریکا درباره تحولات داخلی کشور را دخالت در امور داخلی دانست و آن را احمقانه و غیر قابل قبول توصیف کرد.

قاهره اظهارات سناتورهای آمریکایی را احمقانه و غیرقابل قبول توصیف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، ریاست جمهور مصر با انتقاد از اظهارات «جان مک کین» عضو کنگره آمریکا که به قاهره سفر کرده بود آن را احمقانه و دخالت در امور داخلی مصر دانست.

«احمد المسلمانی» مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور مصر گفت که مک کین واقعیت را تحریف می‌کند و اظهارات احمقانه او قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد که فشارهای خارجی از عرف خود خارج شده و مصر از انقلاب دفاع می‌کند. 

این واکنش در پی سخنان مک کین و «لیندسی گراهام» عضو دیگر کنگره آمریکا که در نشستی خبری در قاهره عنوان شده بود، مطرح شد.

مک کین به همراه گراهام بعد از دیدار با فرماندهان ارتش و مقامات مصری در نشستی خبری در پایان سفرشان در قاهره با اشاره به بازداشت اعضای اخوان المسلمین خواستار آزادی آنها شده بودند.

گراهام افزود: در دموکراسی شما باید با هم مذاکره و گفت‌وگو کنید اما غیر ممکن است که با کسی که در زندان است گفت‌وگو کرد.

وی هشدار داد که به توجه به روند فعلی ممکن است روابط مصر و آمریکا با مشکل دچار شود و افزود: زیرا تعدادی در کنگره خواهان قطع روابط و کمک‌ها به قاهره هستند؛ باید صادقانه به مسئله دقت کنیم با توجه به اینکه مصر به سوی دموکراسی حرکت نمی‌کند ما نمیتوانیم از این کشور حمایت کنیم.

مک کین نیز در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس نیوز»، تأکید کرد که در صورتی که تلاش‌ها برای ایجاد راه حل در مصر با شکست مواجه شود در چند روز آینده در این کشور حمام خون به راه خواهد افتاد.

در همین راستا «حمدین صباحی» نامزد سابق ریاست جمهوری در مصر و رئیس جریان ملی در واکنش به سخنان اعضای کنگره آمریکا در صفحه توئیتر خود گفت: به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهم که بخشش مصری‌ها مجوزی برای زیر پا گذاشتن کرامت آنها و دخالت در امور داخلی و تجاوز به استقلال ملی آنها نیست.

وی افزود که هرگونه دخالت آمریکایی‌ها در امور داخلی مصر و تلاش برای تسویه حساب‌های سیاسی به نام عدالت و قانون توهین به ملت مصر است که قابل قبول نیست.

مک کین و گراهام و «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا در چند روز گذشته به مصر سفر کرده بودند، تا با دیدار با اعضای در بند اخوان المسلمین و مقامات دولت موقت مصر برای فعال سازی گفت‌وگوها میان دو طرف میانجی گری کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول