اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک مقام هندی خبر داد

تلاش پاکستان برای اعزام طالبان افغان به منطقه «کشمیر»

یک مقام هندی از برنامه جدید سازمان اطلاعات پاکستان برای اعزام طالبان افغان به منطقه «جامو» و کشمیر خبر داد.

تلاش پاکستان برای اعزام طالبان افغان به منطقه «کشمیر»

به گزارش فارس، تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از یک مقام هندی گزارش داد که سازمان اطلاعات پاکستان طرحی را برای اعزام طالبان افغان به جامو و کشمیر روی دست گرفته است.

به گفته این مقام هندی، همزمان با خروج نظامیان خارجی پس از سال 2014 از افغانستان، احتمال اعزام طالبان افغان برای جنگ با سربازان هندی در کشمیر قوت گرفته است.

وی تصریح کرد که سازمان‌های اطلاعاتی هند از این ناحیه به شدت نگران هستند زیرا طالبان افغان نسبت به طالبان پاکستانی مهارت بیشتری در جنگ دارند.

یکی از افسران بازنشسته ارتش پاکستان ماه گذشته به نقل از «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق این کشور بیان داشت که اگر بخواهد می‌تواند هزاران شبه‌نظامی طالبان را برای جنگ علیه هند بسیج کند.

سرهنگ «صدیقی» در نوشته‌ای به روزنامه «داون» تصریح کرد: پرویز مشرف از طالبان به عنوان یک نیروی ذخیره استفاده می‌کرد. 

وی به نقل از پرویز نوشت: طالبان ذخیره استراتژیک من است، هر زمانی که بخواهم می‌توانم ده‌ها و صدها تن از جنگجویان طالبان را در مقابل هند بسیج کنم.

به گفته مشرف، شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان دست به خرابکاری زیادی زدند،  طالبان برای ما یک راه پیروزی دیگری است، ما می‌توانیم برای عملی کردن اهداف و استراتژی خود از آنان استفاده کنیم.

بر اساس نوشته سرهنگ صدیقی، پرویز مشرف در گذشته گردانی از شبه‌نظامیان وابسته به طالبان را در جنگ «کارگل» علیه هند بسیج کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول