اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

هماهنگ‌کننده «جمعیت ملی برای تغییر» در گفت‌وگو با فارس:

دیدار شخصیت‌های قطری و آمریکایی با اخوانی‌ها، دخالت در امور مصر است

هماهنگ‌کننده «جمعیت ملی برای تغییر» دیدارهای شخصیت‌های دیپلماتیک قطری، آمریکایی و اماراتی با «خیرت شاطر» معاون رهبر اخوان‌المسلمین در زندان طره را محکوم کرده و آن را دخالت در امور مصر دانست.

دیدار شخصیت‌های قطری و آمریکایی با اخوانی‌ها، دخالت در امور مصر است

أحمد بهاء الدین شعبان هماهنگ کننده جمعیت ملی برای تغییر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به دیدار شخصیت‌های دیپلماتیک قطری، آمریکایی و اماراتی با «خیرت شاطر»، معاون رهبر اخوان المسلمین که در زندان طره زندانی است، این دیدارها را محکوم کرده و آن را دخالت در مسائل داخلی مصر برشمرد.

وی تصریح کرد: شاطر این اختیار را ندارد که در زندان را به روی هیئت‌های دیپلماتیک گشوده و با آنان مصاحبه‌های ویژه انجام دهد، زیرا او در خصوص مسائل کیفری زندانی است.

شعبان در ادامه این سوال را مطرح کرد که چگونه به وزیر خارجه قطر اجازه چنین دیدارهایی داده می‌شود، در حالی‌که دوحه دشمن انقلاب و شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز عامل تحریک فتنه گری و تخریب در مصر است؟

وی افزود: چنین دیدارهایی که در زندان و با متهمان اخوانی صورت می‌گیرد، حاکمیت ملی مصر را خدشه دار کرده و توهینی به ملت بزرگ و شریف مصر و انقلاب با شکوه آنان است؛ انقلابی که مصری‌ها بهای آن را با خون خود پرداخته‌‌اند، از همین‌رو همه باید در خصوص اوضاع جاری و سرقت دوباره انقلاب، هوشیار و آگاه باشند.

هماهنگ کننده جمعیت ملی برای تغییر مصر تاکید کرد: بسیاری از مصری‌ها از سفرهای پی در پی برخی شخصیت‌های دیپلماتیک خارجی با رهبران اخوانی که در زندان به سر می‌برند و نیز اخبار مربوط به برخی اقدامات و معامله‌هایی که در آن اخوانی‌ها حاضر به هیچ‌گونه امتیاز دهی نیستند، خشمگین هستند، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند چنین وضعیتی را قبول کند.

این درحالی است که منابع آگاه مصری در این خصوص تاکید می‌کنند که هدف سفرهای اخیر نمایندگان و مسئولان آمریکایی و اروپایی به مصر و دیدار با رهبران اخوان المسلمین، حل بحران موجود در این کشور نیست، بلکه بیم از افشای برخی حقایق توسط رهبران اخوانی ها محرک اصلی این سفرها و دیدارها است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول