اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

آموزش حدود 700 هزار نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد زنجان

رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در آموزشگاه‌های آزاد استان زنجان 680 هزار و 885 نفرساعت آموزش داده شده است.

آموزش حدود 700 هزار نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد زنجان

صفدر اربطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای 155 آموزشگاه آزاد فعال است، اظهار کرد: در این آموزشگاه‌ها بیش از 285 کارگاه آموزشی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 22 رشته مختلف در آموزشگاه‌های آزاد استان زنجان آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: همچنین 140 حرفه آموزشی در این آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود.

رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه تعهد سال‌جاری آموزشگاه‌ها 3 میلیون و 180 هزار نفر ساعت بوده است، افزود: از این تعداد 25 درصد در سه ماهه نخست سال‌جاری با 680 هزار و 885 نفر ساعت و 2 هزار و 667 نفر دوره آموزش داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد 2 هزار و 147 نفر در حوزه خدمات، 453 نفر در حوزه صنعت و 67 نفر در حوزه کشاورزی است.

اربطی به رشته‌های جدید آموزش داده شده در آموزشگاه‌های آزاد استان اشاره کرد و گفت: از نیم سال دوم سال گذشته بحث محصول‌محور مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته برای آموزش رشته طلا و جواهرسازی مجوز صادر شده است، تصریح کرد: 16 نفر از کارآموزان آموزشگاه‌های آزاد در این رشته حضور داشتند.

رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: از این تعداد شرکت‌کننده 14 نفر شغل ایجاد کرده‌ و 88 درصد کارآموزان مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه‌های آزاد در سه رشته کشاورزی شامل ورمی‌ کمپوست، تراش روی شیشه و کریستال گل عروس و سازنده تاج گل عروس و دسته گل عروس از سال‌جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

اربطی به آموزش رشته‌های مهندسین فردا در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اذعان داشت: برای کودکان زیر 12 سال رشته ICDL، ربات مسیریاب و جنگجو، سازه‌های ماکارونی و ... از سال گذشته آموزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یک‌هزار و 600 نفر در دوره‌های مهندسین فردا حضور داشتند، اظهار کرد: این رشته‌ها در تابستان سال‌جاری نیز برای کودکان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/73008/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول