اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پوشش موسسه خیریه I.H.H

ترکیه «سلفی‌های آلبانی» را به سوریه اعزام می‌کند

موسسه خیریه «آی.اچ.اچ» تاکنون موفق شده 769 تبعه آلبانی را از «تیرانا» به ترکیه منتقل و پس از آموزش آنها توسط افسران بازنشسته آمریکایی در پایگاه ریحانلی، آنان را به خدمت ارتش ازاد سوریه درآورد.

ترکیه «سلفی‌های آلبانی» را به سوریه اعزام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان خیریه (I.H.H) ترکیه یکی از نهادهای فعال ترکیه است که از بدو تحولات سوریه نقش فعالی در اعزام جنگجویان از طریق ترکیه به سوریه ایفا کرده است.

این موسسه خیریه در تازه‌ترین فعالیت خود، از اتباع مسلمان کشور آلبانی برای حضور مسلحانه در سوریه ثبت نام نموده است.

در این راستا، موسسه خیریه آی.اچt>.اچ تاکنون موفق شده 769 تبعه آلبانی را از طریق «تیرانا» به ترکیه منتقل و پس از آموزش آنها توسط افسران بازنشسته آمریکایی در پایگاه ریحانلی آنان را به خدمت ارتش ازاد سوریه در آورد.

آخرین گروه 90 نفری اتباع آلبانی در تاریخ 30/6/2013 با پرواز شماره 1078 هواپیمایی ترکیش  از تیرانا به استانبول منتقل شده اند.

نکته قابل توجه در این اقدام این است که به رغم تمام تلاش‌های سازمان مذکور جهت به خدمت گرفتن این افراد در ارتش آزاد، حدود 450 نفر از اتباع فوق پس از حضور در میادین جنگی سوریه از ارتش آزاد سوریه فرار نموده و به جبهه النصره پیوسته و با گروههای وابسته به القاعده همکاری می کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول