اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر:

عملیات اجرایی 80 درصد اماکن مذهبی مناطق زلزله‌زده آغاز شده است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: عملیات اجرایی 80 درصد مساجد، حسینیه‌ها و تکایای مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی آغاز شده است.

عملیات اجرایی 80 درصد اماکن مذهبی مناطق زلزله‌زده آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کاظم مرادی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت بازسازی مساجد و حسینیه‌های مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی اظهار داشت: در اثر زلزله 6.1 ریشتری 20 فروردین در شهرستان دشتی و بخش شنبه، 24 مسجد، حسینیه و امامزاده آسیب جدی دیدند.

وی بیان کرد: با این حال تاکنون عملیات اجرایی 80 درصد مساجد، حسینیه‌ها و تکایای مناطق زلزله‌زده آغاز شده و پیشرفت قابل قبولی هم داشته است.

مرادی اضافه کرد: بازسازی اماکن مذهبی آسیب دیده در شهرستان دشتی بر عهده بنیاد مسکن، کمیته امداد، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، اوقاف و امور خیریه است و هر کدام از این ارگان‌ها موظف به بازسازی تعدادی از اماکن مذهبی شدند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر در ارتباط با مسائل و مشکلات موجود در بازسازی اماکن مذهبی مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: برخی اماکن مذهبی به دلیل دورافتادگی از مرکز شهرستان روند بازسازی آن‌ها با تاخیر انجام شده و پیمانکاران هم رغبتی به حضور در روستاهای دورافتاده نشان نداده‌اند.

وی بیان کرد: گرمی هوا هم به ویژه همزمانی ماه مبارک رمضان با فصل تابستان هم موجب شده روند بازسازی در مناطق دورافتاده به کندی صورت گیرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: هر 15 روز یکبار باید گزارش پیشرفت فیزیکی بازسازی اماکن مذهبی به اداره کل مدیریت بحران استانداری ارسال شود.

مرادی با تاکید بر تسریع در بازسازی اماکن مذهبی توسط دستگاه‌های ذیربط اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه ظرف مدت دو ماه باید بقاع متبرکه‌ای که در حوزه کاری‌اش است را بازسازی و گزارش را اعلام کند.

در این نشست نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در بازسازی اماکن مذهبی مناطق زلزله‌زده مشارکت دارند گزارشی از روند بازسازی اماکن مذهبی را ارائه کردند.

انتهای پیام/66006/س20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول