اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

علیرغم جنجال با روسیه در خصوص پرونده «ادوارد اسنودن»

اوباما از حضور در نشست ماه سپتامبر «سنت ‌پترزبورگ» روسیه خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی برخلاف درخواست بسیاری از مقامات کشورش تصریح کرد که قصد دارد در نشست ماه سپتامبر «گروه ۲۰» در «سنت ‌پترزبورگ» روسیه شرکت کند.

اوباما از حضور در نشست ماه سپتامبر «سنت ‌پترزبورگ» روسیه خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» ضمن تحسین مسکو به دلیل همکاری با واشنگتن در برخی موضوعات از تمایل خود برای حضور در نشست ماه سپتامبر «گروه 20» در «سنت پترزبورگ» خبر داد.

وی تصریح کرد: برخی اوقات دولت روسیه به افکار و اندیشه‌های دوران جنگ سرد باز می‌گردد. آنچه که من دائماً به آنها و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین می‌گویم این است: آن زمان‌ها دیگر گذشته‌اند، دلیلی ندارد که همکاری‌هایمان را بیش از آنچه که هم‌اکنون انجام می‌دهیم، گسترش ندهیم.

باراک اوباما ادامه داد که از تصمیم روسیه برای اعطای پناهندگی یکساله به «ادوارد اسنودن» بسیار مأیوس شده است اما همچنان قصد دارد در نشست «جی 20» ماه سپتامبر در سنت پطرزبورگ روسیه شرکت کند.

«ادوارد اسنودن» مأمور 29 ساله سابق «سیا» است که بیش از یک ماه پیش در مصاحبه با روزنامه‌ انگلیسی «گاردین» از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تحت عنوان «پریسم» پرده برداشت که این برنامه به اف بی آی و این آژانس امنیتی اجازه جاسوسی از میلیون‌ها تماس تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر را می‌داد.

افشاگری اسنودن خشم آمریکا را برانگیخت و واشنگتن خواستار استرداد اسنودن که آن زمان در هنگ‌کنگ بود شد اما این مأمور سابق سیا به مسکو پرواز کرد و بیش از دو هفته در ترانزیت فرودگاه مسکو بود و در نهایت روسیه بدون توجه به درخواست‌های آمریکا، به اسنودن مجوز خروج از ترانزیت فرودگاه و همچنین پناهندگی یکساله داد.

این اقدام روسیه موجب شد تا بسیاری از مقامات آمریکایی از اوباما بخواهند که در نشست ماه سپتامبر که قرار است در روسیه برگزار شود، شرکت نکند.

نشست مسکو اوایل ماه آتی میلادی در آستانه نشست سران گروه 20 که 5 سپتامبر در سنت پترزبورگ برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول