اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات رایگان صورت می‌گیرد

استقرار 150 پزشک متخصص و جراح در شهر زلزله‌زده ورزقان

فرماندار شهرستان ورزقان گفت: بعد از روز عید سعید فطر 150 متخصص و جراح برای ارائه خدمات به هموطنان در شهر ورزقان مستقر می‌شوند.

استقرار 150 پزشک متخصص و جراح در شهر زلزله‌زده ورزقان

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این تعداد تیم پزشکی از سراسر کشور نظیر استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و در قالب بنیاد خیریه نورآوران سلامت به منظور ارائه خدمات رایگان به هموطنان در ورزقان مستقر خواهند شد.

وی زمان حضور این تیم را در حوزه ماموریتش دو ماه اعلام کرد و افزود: در این مدت این متخصصان خدمات رایگان چشم‌پزشکی و دندان پزشکی را در تمام سطوح از عمل‌های جراحی تخصصی تا تحت درمان قرار دادن برای رفع بیماری‌ها در برنامه کاری خود قرار می‌دهند.

فروغی در پاسخ به چگونگی اطلاع‌رسانی به روستائیان به خصوص مناطق دور دست گفت: با همکاری شبکه بهداشت، بهورزان، دهیاران و شوراها اطلاع‌رسانی و شناسی افراد نیازمند به این امکانات صورت گرفته است.

این مقام مسئول وزارت کشور در شهرستان ورزقان یادآور شد: با توجه به دور دست بودن تعدادی از روستاها و عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل، خودروهایی برای انتقال افراد شناسایی شده به مرکز شهرستان و محل استقرار بیمارستان صحرایی تیم یاد شده در نظر گرفته شده تا هموطنان بدون دغدغه خاطر به خدمات درمانی ارائه شده از سوی این تیم دسترسی داشته باشند.

شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع (5.2 درصد مساحت استان) در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ورزقان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا) و خاروانا (شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل)، دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و 163 آبادی می‌باشد.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان ورزقان در حدود 45708 نفر (1.2 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 5385 نفر برآورد شده است. جمعیت شهری این شهرستان 6758 نفر و جمعیت روستایی آن 38950 نفر و تعداد خانوار آن 12244 خانوار است.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول