اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

نتایج خروج اسرائیل از کرانه باختری زیر ذره‌بین یک گروه آمریکایی

روزنامه معاریو چاپ اسرائیل نوشت: یک ژنرال سابق آمریکایی گروه کارشناسی تشکیل داده و سخت مشغول بررسی نتایج خروج نیروهای اسرائیلی از کرانه باختری رود اردن است.

نتایج خروج اسرائیل از کرانه باختری زیر ذره‌بین یک گروه آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از فلسطین اشغالی، روزنامه معاریو اسرائیل فاش کرد که وزیر خارجه آمریکا دو ماه پیش جان الن ژنرال سابق آمریکایی را به عنوان میانجی بین اسرائیل و فلسطین در خصوص مسائل امنیتی در نظر گرفت و او یک تیم کارشناسی تشکیل داد تا موضوع خروج اسرائیلی ها از کرانه باختری و نتایج احتمالی آن را بررسی کند.

به نوشته این روزنامه، الن یک تیم متشکل از 20 کارشناس نظامی را تشکیل داده که در اسرائیل، واشنگتن و اردن مستقر شدند و با همکاری اسرائیل به بررسی این موضوع پرداختند که در صورت خروج اسرائیل  از کرانه باختری چه اقداماتی باید اتخاذ شود.

الن همچنین دو بار با رئیس رژیم صهیونیستی ویک بار با موشه یلعون وزیر جنگ آن دیدار کرد اما با توجه به اهمیت فراوان توصیه هایی که در این دیدارها اعلام شد، محتوای این دیدارها همچنان محرمانه باقی مانده است.

در این میان یک منبع بلندپایه آمریکایی و مرتبط با این موضوع اعلام کرد که ژنرال الن به جای ترسیم مرزها در حال بررسی ارائه جایگزین هایی به ارتش اسرائیل است که با استفاده از آن بتواند آزادی تحرک خود را حفظ کرده و در عین حال این فرضیه را نیز در نظر داشته باشد که پس از برپایی دولت مستقل فلسطین دیگر نمی تواند در مناطق تحت حاکمیت آن نفوذ کند.

به گفته این منبع، اکنون اعضای گروهی که الن تشکیل داده به دنبال راه حل های ابتکاری بوده و تلاش دارند خود را برای رویارویی با تحولات احتمالی سه سال آینده، آماده کنند.

این منبع تصریح کرد که گروه مزبور اکنون با همکاری اسرائیلی ها سخت سرگرم مشخص کردن مفهوم عملی اصطلاح «کشور فلسطین خالی از  سلاح» هستند و در این چارچوب تعداد نیروهای فلسطینی و نوع سلاح هایی که در اختیار خواهند گرفت و نیز چگونگی دفاع از فرودگاه بن گوریون در صورت عقب نشینی نیروهای اسرائیل از خط سبز را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

همچنین این گروه به ریاست الن در حال بررسی دوره انتقالی و نیز درخواست اسرائیل برای باقی ماندن تعدادی از نیروهای خود در طول رود اردن هستند.

یکی دیگراز موارد مورد بررسی این گروه، بازتاب راهبردی تشکیل کشور مستقل فلسطین در اردن و روابط دولت اردن با اسرائیل است.

این منبع آمریکایی همچنین اعلام کرد که تیم الن با نهاد نظامی اسرائیل رابطه نزدیکی دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول