اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهید بابایی به روایت سردار آبنوش

خلبانی با لباس بسیجی

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) گفت: سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی نمونه کامل یک انسان ولایت‌پذیر بود بطوریکه ذوب در ولایت بوده و همه داشته‌های خود را از این مهم به دست آورد.

خلبانی با لباس بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شاید داستان‌های زیادی از واکس زدن پوتین بسیجی‌ها در جبهه و یا شستن لباس و ظروف توسط شهدا شنیده باشیم ولی اینکه فرمانده نیروی هوایی ارتش به جمع بسیجی‌ها رفته و این کار را انجام دهد شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد.

او در داخل شهر با لباس بسیجی رفت‌و‌آمد می‌کرد چرا که لباس بسیجی را لباس پرواز می‌دانست نه لباس خلبانی را.

اینکه فردی در قلب آمریکا برای فرار از نفس به دویدن متوسل می‌شود نکته مفیدی برای جوانانی است که امروز اسیر بی‌غیرتی بدحجابان در خیابان‌های شهر شده‌اند.

زندگی شهدا برای همه لحظه‌های زندگی انسان، درس‌آموز است، خواهر شهید بابایی می‌گوید، ناراحت بود که نمی‌تواند روزه بگیرد؛ وقتی علت را جویا شدیم گفت: «یکی از فرماندهان آمریکایی به ایران آمده و مجبورمان کرده‌اند روزه نگیریم» و بسیار ناراحت بود ولی بعد از اینکه از سر کار بازگشت خوشحال بود و گفت: «وسیله‌ حامل آن آمریکایی‌ها سقوط کرد و من امروز روزه‌ام».

 

 

همه اینها تنها قطره‌ای از دریای خوبی‌های سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی است که در سال 1329 در شهر قزوین به دنیا آمد.

وی که از جمله شهدای بین‌المللی محسوب می‌شود الگویی است برای نه تنها اقشار مختلف مردم قزوین بلکه الگویی فرا استانی و فرا کشوری.

این شهید بزرگوار و بسیجی در 15 مرداد ماه سال 1366 مصادف با عید سعید قربان شربت شهادت را نوشید و به لقاءالله پیوست. در این راستا با سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) گفت‌وگویی که در ذیل می‌آید.

 

 

* چگونه می‌شود یک فرمانده نیروی هوایی مانند شهید بابایی لباس بسیجی به تن کرده بسیجی باشد؟

شهید بابایی الگویی فراشهری، فرااستانی و حتی فراملی است که از او می‌توان به قطعیت به عنوان الگویی برای همه آزادگان جهان و بشریت نام برد.

تفکر بسیجی که مقام معظم رهبری مصداق آن را حضرت علی (ع) بیان فرمودند در وجود شهید بابایی تبلور یافته بود، بسیجی از جواب منفی خسته نمی‌شود و با تبعیت از مولای خود حضرت علی (ع)، خود را وقف عزت و تعالی مردم می‌کند که شهید بابایی همه این ویژگی‌ها را در خود داشت به طوریکه شهید بابایی را اگر بعد از شهادتش واکاوی کنیم این مطالب را به وفور در زندگی آن بزرگوار می‌یابیم.

گمنامی شهید بابایی نیز عامل دیگری است که بر ویژگی‌های وی می‌افزاید چراکه این شهید گمنام در دوران حیاتش به این ویژگی‌ها شناخته شده نبود یعنی خودش نمی‌خواست تا این مسائل ظهور پیدا کند تا جنبه ریا نداشته باشد و بسیاری از ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار پس از شهادتش مورد واکاوی قرار گرفت.

* چه عاملی موجب برجستگی شهید بابایی در جبهه شد؟

شهید بابایی در جبهه و در بین بسیجی‌ها و دیگر رزمندگان با لباس خاکی حضور می‌یافت تا تکلیف خود را انجام دهد چراکه ادای تکلیف برایش مهم بود هرچند به نتیجه نیز فکر می‌کرد ولی مهم برای شهید بابایی‌ها ادای همین تکلیف است.

 

* حضور شهید بابایی در جبهه چگونه بود؟

شهید بابایی زمانی که در بین نیروهای زمینی رزمندگان اسلام حضور می‌یافت با لباس خاکی خود را به اردوگاه‌ها رسانده و به بسیجیان خدمت می‌کرد چرا که قله خود را امام علی (ع) فرض کرده بود و برای رسیدن به این قله همه تلاش خود را به کار می‌بست.

* ولایت‌پذیری عاملی است که بسیاری از شهدا بر آن تأکید دارند، این مؤلفه چگونه در شهید بابایی تبلور یافت؟

هرچه معرفت به ولایت افزایش یابد انسان بسیجی‌تر می‌شود و شهید سرلشکر بابایی نیز این مهم را درک کرده بود و می‌دانست هرچه در مسیر اوامر ولی گام بردارد سرعتش برای رسیدن به همان قله‌ای که آن را برای خود ترسیم کرده بود بیشتر می‌شود.

* عامل موفقیت شهید بابایی چیست؟

امروز می‌بینیم که برخی کشورهای اسلامی که متأسفانه از ولایت دور شده‌اند نمی‌توانند به هدف خود نزدیک شوند چراکه ولایت ندارند و این ولایت نعمتی است از سوی خداوند به همه شیعیان که باید آن را قدر دانسته و بدانیم با همین نعمت بود که شهدای ما به راستی کربلایی شدند.

 

 

* چگونه می‌توان در مسیر شهید بابایی گام برداشت؟

رمز شناخت شهید بابایی‌ها در ولایت‌پذیری نهفته است چراکه عظمت این شهید به خاطر بعد ولایت‌پذیری این شهید بزرگوار به معنای واقعی است، شهید بابایی بسیجیان امام خمینی (ره) را تکریم می‌کرد چراکه می‌دانست این بسیجی‌ها سربازان بی‌چون و چرای ولی هستند و با این امر از ولی اطاعت می‌کنند؛ معیار اصلی شهید بابایی نیز برای سنجش همین ولایت‌پذیری است و ما نیز باید در زندگی طوری رفتار کنیم تا با ولایت‌پذیری خود در راه و مسیر شهدا گام برداشته و شرمنده شهدا نشویم بلکه عاقبت کار ما نیز به شهادت ختم شود.

ملیحه حکمت همسر شهید بابایی در خصوص این شهید بیان می‌کند: بیشتر خصایص اخلاقی در شهید بابایی وجود دارد ولی آنچه انسان را منقلب می‌کند کم صحبت کردن و زیاد گوش دادن ایشان است به طوریکه می‌توان گفت شهید بابایی مرد عمل بود و اگر بخواهیم در مورد هر کدام از این ویژگی‌های این شهید بزرگوار صحبت کنیم سال‌ها زمان نیاز است.

 

 

یادآور می‌شود پیکر مطهر شهید بابایی در گلزار شهدای قزوین مدفون بوده و زیارتگاه عشاق و ولایتمداران است.

انتهای پیام/2667/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول