اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان خبر داد

برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گیلان

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان گفت: برنامه‌های لازم برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه گیلان در دستور کار قرار دارد.

برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گیلان

ایرج شاکرنیا امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی برنامه‌هایی به منظور استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه گیلان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تشریح برنامه‌های استقبال از دانشجویان، افزود: برنامه استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دو بخش درونی و بیرونی برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، در بخش درونی دانشجویان با قوانین و مقررات و ستادهای حاکم در دانشگاه آشنا می‌شوند و در بخش بیرونی نیز در فضایی خارج از محیط دانشگاه با امکانات و توانمندی‌های دانشگاه و... آشنایی پیدا می‌کنند.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی دانشگاه گیلان متذکر شد: طبق برنامه‌های راهبردی 12 گانه ابلاغی از طرف حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشگاه برای سه قشر دانشجو، اساتید و کارمندان دانشگاه تعریف و اجرا می‌شود.

شاکرنیا، برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان را شامل فعالیت‌های پنج‌گانه دانست و متذکر شد: دانشجویان می‌توانند جدا از بحث تحصیلی خود در بخش‌های علمی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و هنری و نشریات فعالیت داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید تشویقی و جذاب باشد، اذعان کرد: فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگ انجام می‌گیرد باید تشویقی باشد و سلبی و قهری نباشد و تنها در این صورت می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان، اجرای طرح راهیان نور و اردوی بزرگ فرهنگی مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه گیلان اعلام کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته 12 دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه گیلان راهی سفر فرهنگی مشهد مقدس شدند و در این سفر معنوی ضمن توفیق زیارت امام رضا (ع) با مسایل فرهنگی و مذهبی بسیار ارزشمندی آشنا شدند.

شاکرنیا، اجرای طرح راهیان نور و مشاهده فضای معنوی جبهه‌ها برای قشر دانشجو که در دوران جنگ حضور نداشتند را بسیار مثمرثمر خواند و متذکر شد: دانشجویان در اردوی راهیان نور بیش از گذشته با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

وی با قدردانی از حمایت‌های عبدالله حاتم‌زاده رئیس دانشگاه گیلان، خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب دانشجویان به حضور در برنامه و فعالیت‌های فرهنگی موجب آشنایی بیشتر آنها با ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌شود و امیدواریم دانشگاه گیلان همچنان در این زمینه گام‌های استوار بردارد.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول