اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مدعیان حقوق بشر با چه منطقی زنان و کودکان را در سوریه سر می‌برند

یکی از مراجع تقلید قم با محکومیت سر بریده شدن 120 کودک و 330 زن توسط تروریست‌ها در کشور سوریه بیان کرد: این جنایات با کدام حکم و به چه منطقی صورت می‌گیرد؟

مدعیان حقوق بشر با چه منطقی زنان و کودکان را در سوریه سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه با اشاره به آیه 40 سوره احزاب که روشن‌ترین آیه خاتمیت پیامبر گرامی اسلام در قرآن است گفت: آیات دیگری در قرآن هم داریم که خبر از خاتمیت پیامبر گرامی اسلام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام پسری نداشت که به حد رشد و مردانگی برسد گفت: اگر پیامبر فرزند پسر داشت ممکن بود که وقتی پیامبر از دنیا رفت مردم فکر کنند که پسرش جانشین او شده و پیامبر دیگری خواهد بود و به همین دلیل پیامبر پسری نداشت و بنابراین خاتم انبیا و پیامبران الهی است.

این مرجع تقلید با اشاره به شبهه مطرح شده از سوی وهابیت در خصوص خاتم نبودن پیامبر گرامی اسلام تاکید کرد: فرقه وهابیت می‌گویند قرآن را قبول داریم ولی بعد از پیامبر اسلام پیامبر دیگری آمده است.

وی اظهار کرد: می‌گویند پیامبر اسلام خاتم به معنای زینت پیامبران بود در حالی که خاتم به معنای انگشتر نیز در لغت عرب به معنای پایان دهنده است و عرب‌ها به وسیله انگشتر که مهر ایشان بر روی آن درج شده بود نامه‌ها را پایان می‌دادند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: پیشوای وهابیت به وسیله دولت انگلستان القاب تشریفاتی گرفته و به یکی از سران ایشان لقب «سر» داده شده است و چنین کسانی دروغ‌گو و شیاد هستند.

وی با اشاره به شبهه دیگری که از سوی وهابیت در خصوص خاتمیت پیامبر اسلام(ص) مطرح شده است تاکید کرد: می‌گویند پیامبر اسلام خاتم انبیا است ولی خاتم رسولان نیست، هر رسولی نبی هم هست و اگر کسی خاتم انبیا شد خاتم رسولان هم هست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره اینکه بشریت پس از خاتم پیامبران می‌تواند با استفاده از قرآن، سخنان پیامبر و ائمه اطهار(ع) راه خود را تا پایان دنیا پیدا کند، گفت: خداوند قرآنی در اختیار پیامبر گرامی اسلام(ص) گذاشته است که هرچه زمان پیش می‌رود مسائل تازه‌ای از این قرآن کشف می‌شود که پیش از این وجود نداشت و قرآن کریم پا به پای زمان پیش می‌رود.

وی با اشاره به نوشته پرفسور اهل سنت که دارای تحصیلات روز بوده است بیان کرد: او گفته است عقیده دارد که سجده باید بر خاک و مهر صورت گیرد و از عقیده اهل سنت جدا شده است. برای اینکه در آیه 29 سوره فتح وقتی که قرآن توصیف صفات برجسته اصحاب پیامبر گرامی اسلام(ص) را می‌گوید عنوان شده که آثار سجده در پیشانی آنها پیدا است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر مانند اهل سنت 10 سال روی قالی و فرش سجده کنید اثری ندارد و مشخص می‌شود که اصحاب پیامبر بر روی چیزی سجده می‌کردند که اثر آن روی پیشانی باقی می‌مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت سر بریده شدن 120 کودک و 330 زن توسط تروریست‌ها در کشور سوریه بیان کرد: این جنایات با کدام حکم و به چه منطقی صورت می‌گیرد؟ آیا این افراد نام مسلمان و رئیس حکومت اسلامی بر خود می‌گذارند؟ آیا این معنی اسلام، قرآن و دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) است؟ آیا برخی دولت‌های عربی که به این تروریست‌ها کمک می‌کنند از خدا شرم نمی‌کنند؟

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: ای حامیان حقوق بشر که اسلحه در اختیار این گروه‌ها گذاشته‌اید و از تروریست‌ها حمایت می‌کنید رویتان سیاه باد و ننگ بر شما.

وی تاکید کرد: با این جنایات روسای برخی کشورهای عربی و اسلامی و حامیان حقوق بشر هر روز رسواتر شده و مشخص می‌شود که افراد قابل اعتمادی نیستند.

انتهای پیام/2258/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول