اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

خبرنگار دیده‌بان هوشیار جامعه/ حق‌گویی اصل کار خبرنگار

مهم‌ترین رسالت خبرنگاران دادن امید و آگاهی به جامعه است و خبرنگار دیده‌بان هوشیار جامعه محسوب می‌شود.

خبرنگار دیده‌بان هوشیار جامعه/ حق‌گویی اصل کار خبرنگار

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، خبرنگاران کسانی هستند که باید صداقت را در وجود خود حفظ کنند، زیرا رسالت خبرنگاران بسیار سنگین و حساس است.

خبرنگاران باید صداقت و شجاعت در کار خود داشته باشند، تا بتوانند در این حرفه موفق باشند، چرا که خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند.

رسالت خبرنگاری، رسالتی خطیر است و خبرنگاران در هر جامعه معرف هویت، شخصیت و آداب و رسوم هر جامعه هستند و رعایت امانتداری در حرفه خبرنگاری بسیار با اهمیت است.

خبرنگاران ایثارگران به تمام معنا در جامعه هستند و خبرنگاران فدا می‎شوند، تا حق را بگویند زیرا حق گویی اصل کار خبرنگار است.

خبرنگاران و رسانه وظایف مهمی را برعهده دارند که یکی از این وظایف آگاهی‌بخشی است و خبرنگاران وظایف مهمی در نظام اسلامی دارند و نخستین وظیفه رسانه‌ها ترویج اسلام و اهداف انقلابی است که این مهم باید در صدر فعالیت‌های آنها قرار بگیرد.

خبرنگاران نقش برجسته‌ای در دنیای امروز دارند که در این حرفه مفید بودن، به موقع بودن و هدفمند بودن سه عنصر مهم در حرفه حساس خبرنگاری است.

خبرنگاران در جامعه رسالت سنگینی را بر عهده دارند و باید نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند، تا باعث پیشرفت کشور شود.

در ادامه به مناسبت روز خبرنگار خواهر شهید صارمی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: شهید صارمی شهید اهل قلم و از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده‌ای بود که از حضور در خطرناک‌ترین میدان‌ها ترسی به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند.

آمنه صارمی افزود: شهید صارمی مظلومانه ‌در مواجهه با تحجر در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم ایستاد و خون خود را تقدیم رسالت خطیر خبرنگاری کرد.

وی بیان داشت: با توجه به نام‌گذاری 17 مرداد به نام روز خبرنگار انتظار می‌رود، خبرنگاران با الگوگیری از شهدای عرصه رسانه در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش کنند و در انعکاس واقعیت‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

خواهر شهید صارمی اضافه کرد: روز خبرنگار نمادی از تلاش و سخت‌کوشی کبوترانی است که عاشقانه و بی‌پروا در عرصه وسیع اطلاع‌رسانی جان خود را بر کف نهاده و با عشقی وصف‌ناپذیر به کار و حرفه خود، پروازی بی‌پایان و خستگی‌ناپذیر را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد شهید محمود صارمی در خرداد ماه ‎ 1347 در شهرستان بروجرد در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شهید باهنر بروجرد سپری نمود و دوران متوسطه را در دبیرستان حضرت رسول (ص) در رشته علوم انسانی با موفقیت پشت سر گذاشت.

شهید صارمی در سال ‎  67در کنکور سراسری رشته علوم انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در همین سال‎ها به مدت ‎ 14 ماه در این جبهه‌ها در کنار سایر رزمندگان اسلام به دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور پرداخت.

این شهید در سال 71 با داشتن دانشنامه کارشناسی به ‌استخدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد و به عنوان کارشناس متون خبری فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 72 تشکیل خانواده داد.

سرانجام در سال ‎  74موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد و در سال ‎  75به عنوان مسئول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی راهی کابل افغانستان شد زمانی که این کشور درگیر جنگ‌های داخلی بود.

سرانجام در ‎  17مرداد ماه سال 77 خبر سقوط مزار شریف و به خاک و خون کشیدن، قتل عام زنان، مردان و کودکان بی‌گناه را به ایران و سراسر جهان مخابره کرد و دیگر کسی نبود، تا خبر شهادت و یا به اسارت درآمدن او و ‎  9دیپلمات غریب و بی‌گناه را که در کنسولگری ایران به طور فجیعانه و با بی‌رحمی تمام به رگبار مسلسل بسته بودند، به دنیا مخابره کند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، 17 مرداد ماه یادآور شهادت مظلومانه و غریبانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است که در اجرای رسالت خبرنگاری خود به فیض شهادت نائل آمد.

هر ساله در سالروز شهادت شهید محمود صارمی این شهید خبرنگار یادواره‎ای با حضور خبرنگاران و مسئولان و همچنین اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای بروجرد و مزار شهید صارمی برگزار می‎شود.

===============

گزارش از مرجان سلیمانی

===============

انتهای پیام/2304/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول