اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اسکان راهیان نور کشور خبر داد

بازدید بیش از 4 میلیون زائر از مناطق عملیاتی کشور/ فراهم شدن زمینه اسکان 100 هزار نفر

مسئول اسکان ستاد راهیان نور کشور از بازدید بیش از 4 میلیون و 828 هزار زائر از سراسر کشور از ابتدای امسال تاکنون در مناطق عملیاتی کشور خبر داد.

بازدید بیش از  4 میلیون زائر از مناطق عملیاتی کشور/ فراهم شدن زمینه اسکان 100 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد زباح دوشنبه شب در جلسه کمیته‌های کشوری زائرین کاروان‌ها، یادمان‌ها و خادمین راهیان نور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سنندج اظهار کرد: در چند سال گذشته پیک زمانی کاروان‌های راهیان نور کشور در جبه‌های جنوب کشور 45 روز بود که این امر در چند سال اخیر به یک حرکت سالیانه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد اعزام کاروان‌های راهیان نور به همت سازمان بسیج کشور انجام می‌گیرد تصریح کرد: این تعداد زائر در تمام سطوح و رده‌های سنی و حتی زائرین خارجی در طول 4 ماه گذشته از مناطق عملیاتی غرب، شمال‌غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

مسئول اسکان ستاد راهیان نور کشور با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت ماه سال‌جاری تا قبل از ماه مبارک رمضان بیش از 17 هزار زائر از سراسر کشور از نقاط یادمانی و عملیاتی کردستان بازدید کردند، اضافه کرد: در همین مدت نیز بیش از 3 هزار زائر از مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی بازدید کردند.

زباح با بیان اینکه در زمینه اسکان زائران راهیان نور در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی موانعی وجود دارد، تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت اسکان زائران در این استا‌ن‌ها تمام پادگان‌های سپاه را تبدیل به زائر سرا و اردوگاه با مجهز شده به امکانات زیست و خواب کردیم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ظرفیت اسکان 100 هزار زائر را در سطح کشور از نظر فضا و مکان فراهم کردیم و زائران می‌توانند در زمان پیک بازدید در این مناطق استقرار یابند.

مسئول اسکان کاروان راهیان نور کشور به مظلومیت استان کردستان و آذربایجان‌غربی در بحث یادمان شهدا و نبود فضاهای مناسب برای زائران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همت مسئولان این استان‌ها و اختصاص ردیفی از بودجه به این کار فرهنگی، گام های خوبی از نظر فضاسازی یادمان‌ها انجام شود.

زباح اضافه کرد: تمامی امکانات لازم در اردوگاه‌های استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی برای اسکان زائران فراهم شده است.

وی به امکانات لازم برای اسکان زائران راهیان نور در مجتمع فرهنگی حضرت رسول، زائرسرای بانه، مجتمع شهید بروجردی اشاره کرد و یادآور شد: همچنین امکانات لازم در زائر سرای مریوان و اردوگاه زریوار مریوان فراهم شده است.

مسئول اسکان کاروان راهیان نور کشور در پایان با بیان اینکه ظرفیت اسکان کاروان راهیان نور در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی با استان خوزستان قابل قیاس نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت اسکان شب خواب زائرین در استان خوزستان 10 هزار زائر است.

انتهای پیام/79005/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول