اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس خبر داد

بازدید 300 هزار زائر از مناطق عملیاتی کردستان/یادمان‌های کردستان مظلومند

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از بازدید 300 هزار زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای استان در سال‌جاری خبر داد.

بازدید 300 هزار زائر از مناطق عملیاتی کردستان/یادمان‌های کردستان مظلومند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی دوشنبه شب در جلسه کمیته‌های کشوری زائرین کاروان‌ها، یادمان‌ها و خادمین راهیان نور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سنندج اظهار کرد: یادمان‌های استان در مظلومیت قرار دارند که در طول دو سال گذشته با تلاش نیروهای مسلح حرکت رو به جلو آغاز شده است.

وی افزود: تعداد زائرین راهیان نور در مناطق عملیاتی کردستان در سال‌های 90 و 91، رشد خوبی داشته است، به طوری که در سال 90، 70 هزار زائر در استان پذیرش شدند و در سال 91، این آمار به 200 هزار زائر افزایش یافته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: در طول چهار ماهه گذشته و در زمان پیک راهیان نور تاکنون 17 هزار زائر از سراسر کشور از نقاط یادمانی و عملیاتی کردستان بازدید کردند.

حسینی بیان کرد: استان کردستان علاوه بر اینکه عملیات‌های زیادی را در دوران دفاع مقدس داشته، عملیات‌های بزرگی در محدوده جغرافیایی استان اتفاق افتاده است.

شناسایی 2 هزار نقطه یادمانی در کردستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از شناسایی 2 هزار نقطه یادمانی در استان خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این یادمان‌ها باید از یک نقطه آغاز و اولویت‌بندی شود.

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر ساخت 7 نقطه یادمانی در استان کردستان شامل دو نقطه در شهرستان سنندج، یک نقطه در سروآباد، دو نقطه در شهرستان مریوان شامل قدمگاه شهدای گمنام زریوار مریوان و عملیات والفجر 4، 2 نقطه در بانه شامل سیرانبد و بوالحسن در اولویت قرار دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس به حماسه‌سازی مردم کردستان در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روستای دولاب شهرستان سنندج و اهالی این روستا حماسه‌های بسیار عجیبی خلق کردند، اما در هیچ جایی این حماسه‌ها درج نشده‌ است.

حسینی بیان کرد: از این گونه مظلومیت‌ها در جای جای کردستان وجود دارد که متاسفانه نوشته نشده، بیان نشده و به آن پرداخته نشده است.

وی به فعالیت سازمان پیشمرگان کرد مسلمان و نقش اساسی این سازمان در ایجاد امنیت پایدار منطقه اشاره کرد و افزود: تاکنونی یادمانی از شهدای این سازمان ساخته نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان متذکر شد: پس از گذشت 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی و 24 سال از پایان جنگ تحمیلی، یک نقطه یادمانی برای زائرانی که از سراسر کشور وارد استان می‌شوند، وجود ندارد.

حسینی به وضعیت نامناسب جاده و نبود نمازخانه و امکانات رفاهی در نقاط یادمانی عملیات والفجر 4 شهرستان مریوان و روستای دره‌کی اشاره کرد و افزود: نقطه یادمانی عملیات والفجر 4 هنوز 3 کیلومتر آن روی مین قرار دارد.

وی به وضعیت اسکان زائران در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم مشکلات زیادی وجود دارد و قرار است که امسال 300 هزار زائر از نقاط عملیاتی و یادمانی استان بازدید کنند و باید هر شب 10 هزار زائر اسکان یابند و کردستان ظرفیت اسکان این زائران را از نظر جا و مکان ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان به ظرفیت پذیرش 400 زائر راهیان نور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و همکاری سازمان آموزش و پرورش کردستان در زمینه اسکان زائران اشاره کرد.

انتهای پیام/79005/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول