اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث:

موسوعه امام مهدی(عج) در 10 جلد منتشر می‌شود

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث از انتشار موسوعه امام مهدی(عج) در 10 جلد تا پایان سال جاری خبر داد.

موسوعه امام مهدی(عج) در 10 جلد منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث که در سالن همایش‌های موسسه دارالحدیث قم برگزار شد با اشاره به تاریخچه تشکیل پژوهشکده علوم و معارف حدیث اظهار کرد: گروه‌های مختلفی همچون رجال، تصحیح و احیای متون در این پژوهشکده فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر 74 نفر در این پژوهشکده فعالیت می‌کنند که 60 نفر از آنها جزو پژوهشگران با تحصیلات سطح چهار حوزه، کارشناسی ارشد و دکترا محسوب می‌شوند.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه تاکنون 650 عنوان پژوهش در این پژوهشکده منتشر شده‌اند گفت: این عناوین در قالب بیش از 400 هزار صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت 900 مقاله تخصصی در موضوعات حدیثی هم توسط پژوهشگران این پژوهشکده تدوین شده‌اند.

طباطبایی با اشاره به مهمترین عناوین پژوهشی در این پژوهشگاه گفت: دانشنامه امام علی(ع) در 14 جلد، حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص) در 14 جلد، تحقیق و تصحیح الکافی در 15 جلد، موسوعه و دانشنامه امام حسین(ع) در 14 جلد و دانشنامه قرآن و حدیث که تاکنون 16 جلد از آن منتشر شده‌اند و هشت جلد دیگر هم تا پایان سال منتشر خواهند شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه دانشنامه قرآن و حدیث تا 100 جلد ادامه خواهد یافت عنوان داشت: دوره تاریخ حدیث شیعه در شش جلد، فهرستگان نسخ خطی در 12 جلد، دانشنامه عقاید اسلامی در 10 جلد و مدارک فقه اهل سنت از دیگر عناوین پژوهشی هستند که در این پژوهشگاه تدوین شده‌اند.

وی اضافه کرد: 90 طرح پژوهشی در حال حاضر در حال انجام هستند که برخی از آنها جزو پروژه‌های کلان مانند احیای آثار شیخ صدوق محسوب می‌شوند.

طباطبایی یکی از مهمترین آثار پژوهشی در حال تدوین را موسوعه امام مهدی(عج) دانست و افزود: این کتاب در 10 جلد تا پایان سال به اتمام خواهد رسید؛ گروه ترجمه پژوهشگاه علوم و معارف حدیث هم طرحی برای ترجمه کتاب کافی را در دست دارد و برای نخستین بار این کتاب را منتشر خواهد کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه این پژوهشگاه تاکنون چند بار موفق به کسب جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی و حوزه علمیه شده است گفت: امیدواریم مجموعه پژوهشگاه‌های دارالحدیث در نشر علوم و معارف قرآنی و حدیثی موفق باشند.

انتهای پیام/78004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول