اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با فارس:

سواحل سوریه به گورستان «جبهه النصره» و هم پیمانانش تبدیل خواهد شد

یک منبع نظامی ارتش سوریه با اشاره به اینکه ارتش سوریه سواحل غربی این کشور را به گورستان گروه «جبهه النصره» و گروه‌های همپیمان آن تبدیل خواهد کرد، از کشته شدن صدها عنصر مسلح وابسته به این جبهه در این مناطق خبر داد.

سواحل سوریه به گورستان «جبهه النصره» و هم پیمانانش تبدیل خواهد شد

یک منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق گفت که گروه‌های وابسته به گروه «جبهه النصره» و سازمان تروریستی القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی مسلح در این اواخر حملاتی در مناطق ساحلی سوریه در غرب این کشور تحت عنوان «نبرد آزاد سازی ساحل» انجام دادند.

این منبع نظامی سوری با اشاره به اینکه یگان‌ها و نیروهای ارتش سوریه با قدرت در برابر این حملات ایستادگی و مقاومت کردند، تاکید کرد که نیروهای مسلح سوریه اعلام می‌کند که سواحل سوریه را به گورستان گروه «جبهه النصره» و گروه‌های هم پیمان با آن تبدیل خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: مزدوران وابسته به گروه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی حملاتی را علیه نقاط نظامی ارتش سوریه در ریف لاذقیه در غرب سوریه و در مناطق «سلمى» و «جبل الاکراد» انجام دادند، اما یگان‌های ارتش سوریه با شجاعت هرچه تمام‌تر حملات این گروه‌های مسلح جهادی را دفع کردند و ده‌ها نفر از آنها را به قتل رساندند که در میان کشته‌ها تروریست‌هایی با تابعیت غیر سوری مانند تونسی، لیبیایی، عراق و سعودی مشاهده می‌شدند.

این منبع نظامی ارتش سوریه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس تاکید کرد که عناصر جبهه النصره و  عناصر مسلح وابسته به دیگر گروه‌های تروریستی که در نبردهای ریف شمالی لاذقیه و به طور مشخص در منطقه «سلمی» شرکت کرده بودند، هم اکنون در شرایط بسیار سختی هستند، به گونه‌ای که هم اکنون از طرف‌هایی که آنها را به این درگیری‌ها سوق داده و هدایت کرده بودند، درخواست کمک و امداد فوری می‌کنند تا هرچه سریع‌تر برای متوقف کردن هجوم‌هایی که ارتش سوریه علیه آنها انجام داده و به مقابله با آنها برخاسته وارد عمل شود.

به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم، شماری دیگر از عناصر وابسته به گروه جبهه النصره و مزدوران مسلح جهادی اقدام به گلوله‌باران و حمله خمپاره‌ای به روستاهای نزدیک مناطق درگیری کردند که موجب وقوع آتش سوزی‌ها بزرگ در این مناطق شد که هم اکنون هم در مناطقی از ریف شمالی لاذقیه به ویژه در نزدیکی مسیر البسیط - قسطل المعاف و منطقة المیدان به چشم می‌خورد.

این منبع نظامی سوری اعلام کرد که عناصر مسلح به عمد اقدام به ایجاد این آتش سوزی‌ها می‌کنند تا مانع مشارکت نیروها و یگان‌های ارتش سوریه در درگیری‌های جاری در محور منطقة سلمى شوند.

اما در خصوص شمار کشته‌های عناصر مسلح جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مسلح در جریان این درگیری‌ها این منبع آگاه در ارتش سوریه گفت که شمار کشته‌های این عملیات‌ها به بیش از 300 فرد مسلح رسیده و این جدای از صدها فرد مسلح دیگری است که زخمی شده‌اند. به ویژه آنکه نیروهای ارتش سوریه از تاکتیک «جذب» در این نبردها استفاده کردند.

وی درباره تاکتیک «جذب» به کار گرفته شده توسط یگان‌های ارتش سوریه در این مناطق توضیح داد: در این تاکتیک نیروهای ارتش سوریه ابتدا اقدام به جذب عناصر مسلح در مناطق مشخص شده و سپس نصب کمین برای آنها کردند که کشته شدن صدها فرد مسلح و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول