اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خشم سناتور آمریکایی از اعطای پناهندگی روسیه به «اسنودن»

چارلز شومر: رابطه مسکو-واشنگتن سرد‌تر از دوران جنگ سرد شده است

سناتور برجسته آمریکایی تأکید کرد که اقدام اخیر روسیه در اعطای پناهندگی یکساله به «ادوارد اسنودن»، روابط واشنگتن و مسکو را سرد‌تر از هر زمانی از جنگ سرد تاکنون کرده است و گفت رئیس‌جمهور روسیه همچون یک قلدر مدرسه رفتار می‌کند.

چارلز شومر: رابطه مسکو-واشنگتن سرد‌تر از دوران جنگ سرد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «چارلز شومر» یکی از سناتورهای برجسته سنا آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که روابط آمریکا و روسیه «سمی» شده است و از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا در خصوص حضور در نشست ماه آینده گروه 20 در شهر «سنت پترزبورگ» روسیه تجدید نظر کند.

وی تأکید کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اعطای پناهندگی یکساله به «ادوارد اسنودن»، تلاش می‌کند تا با آمریکا دشمنی و مخالفت کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» آمریکا گفت: رئیس‌جمهور روسیه همچون یک قلدر مدرسه رفتار می‌کند. بر اساس تجربه‌ای که من دارم، فهمیدم تازماینکه شما با این قلدر جدی و خشن نباشید، آنها بیشتر و بیشتر و بیشتر مطالبه می‌کنند.

شومر تصریح کرد که اوباما باید برنامه‌های دیدار دوجانبه با پوتین در نشست ماه آینده در شهر سنت پترزبورگ را لغو کند.

این سناتور آمریکایی از اوباما خواست تا همپیمانان آمریکا را ترغیب کند در صورت ممکن نشست گروه 20 را از شهر سنت پترزبورگ به کشور دیگری منتقل کنند.

کاخ سفید هنوز مشخص نکرده است که آیا با اقدام اخیر دولت روسیه در اعطای پناهندگی یکساله به اسنودن، حاضر است ماه آینده در مسکو توقف داشته باشد یا خیر.

«ادوارد اسنودن» مأمور سابق سیا است که بیش از یک ماه پیش از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تحت عنوان «پریسم» پرده برداشت و گفت که این آژانس امنیت ملی آمریکا و اف بی آی با استفاده از این برنامه از میلیون‌ها تماس شهروندان آمریکایی و ارتباطات اینترنتی آنها و شهروندان کشورهای دیگر جاسوسی کند.

این مسئله خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت و اسنودن از «هنگ‌کنگ» به ترانزیت فرودگاه مسکو رفت و حدود چند هفته در آنجا بود و برخلاف درخواست‌های آمریکا برای استرداد اسنودن به واشنگتن، مسکو به این مأمور سابق سیا پناهندگی یکساله داد.

شومر تأکید کرد که موضوع اسنودن منجر شده است از جنگ سرد تاکنون روابط میان آمریکا و روسیه سردتر از هرزمان دیگری شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول