اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تحلیلگر مرکز مطالعات الاهرام مصر در گفت‌وگو با فارس:

تحولات اخیر مصر کودتای نظامی نیست

تحلیلگر مرکز مطالعات سیاسی الاهرام مصر، با نفی ادعای کودتای نظامی بودن تحولات اخیر این کشور، گفت: هیچ کودتای نظامی بعد از تظاهرات مردمی رخ نمی‌دهد و آنچه در مصر اتفاق افتاد، حمایت نیروهای نظامی از ملت بود.

تحولات اخیر مصر کودتای نظامی نیست

«عمرو الشوبکی» تحلیلگر مرکز مطالعات سیاسی الاهرام مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، با اشاره به نابسامانی تحولات اخیر این کشور بر لزوم تلاش به منظور باز گرداندن آرامش به مصر تاکید کرد و افزود:‌ رسیدن به آرامش و اجماع بر قانون اساسی مهمترین نیازهای مصر در برهه فعلی است.

وی با تاکید بر ضرورت تحرک برای ایجاد توافق بین همه جریان‌های سیاسی به منظور تدوین قانون و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، افزود: دستیابی به همه این امور نیازمند فراگیری آرامش در داخل کشور است.

الشوبکی با اشاره به تحصن هواداران اخوان‌المسلمین در میدان رابعه العدویه قاهره گفت: اخوانی‌ها به دنبال آن هستند که تحولات اخیر را از طریق رسانه‌ها به عنوان کودتای نظامی همراه با کشتار، سرکوب و قلع و قمع مطرح سازند که به هیچ وجه صحیح نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه کودتای نظامی بعد از تظاهرات مردمی رخ نمی‌دهد، ‌تصریح کرد که هرگاه کودتای نظامی صورت پذیرد مردم جز حمایت و یا مخالفت هیچ نقشی در آن ندارند ولی آنچه در مصر شاهد آن بودیم حمایت نیروهای مسلح از مردم بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول