اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

«حسن کوچک‌زاده» به دیدار حق ‌شتافت

درگذشت مناجات‌خوان حرم حضرت معصومه(س) در کربلای معلی

«حسن کوچک‌زاده» مناجات‌خوان حرم حضرت معصومه(س) در سن 80 سالگی پس از اقامه نماز صبح در حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دعوت حق را لبیک گفت.

درگذشت مناجات‌خوان حرم حضرت معصومه(س) در کربلای معلی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبگاه حج، «حسن کوچک‌زاده» یکی از پیر غلامان حضرت سیدالشهدا(ع) پس از 80 سال خادمی خاندان عصمت و طهارت(ع) به دیدار حق شتافت.

سید احمد شمس از مداحان پیشکسوت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در خصوص شخصیت مرحوم حسن کوچک‌زاده گفت: حاج حسن کوچک‌زاده از نظر مسائل اخلاقی و شرعی زبانزد بود، من لازم است بگویم ایشان حتی یک مکروه انجام نمی‌دادند که این نشان از مراقبت‌های خاص پدر بزرگوارشان بود.

این ذاکر اهل بیت(ع) افزود: مرحوم والد ایشان ارادت خاصی به حضرت آیت‌الله بروجردی و حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی در نجف داشت و در شیوه اجرای برنامه و خواندن و ذکر مرهون پدرشان بود.

شمس تصریح کرد: آن زمان مداحی به معنای امروز نبود، اما شاخص‌ترین مداح قم  «حسن کوچک‌زاده» بود و در هیئت مرکزی قم جز برجسته‌ترین مداحان فعالیت می‌کرد، بنابراین شهرت آن هیئت مرهون حاج حسن کوچک‌زاده است.

وی ادامه داد: پس از آنکه پدر حاج حسن کوچک‌زاده به علت کهولت بازنشسته شد و نتوانست در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) مداحی و مناجات خوانی کند، ایشان این وظیفه را به دوش گرفت.

این ذاکر اهل بیت(ع) اظهار داشت: سلیقه بسیار خوبی در انتخاب شعر داشت و بهترین اشعار را با صدایی زیبا قرائت می‌کرد به طوری که تحسین شنوندگان را بر می‌انگیخت، مرحوم در سفر چند روزه‌ای که به عتبات عالیات داشت پیش‌بینی کرده بود که این سفر، سفر آخرشان است.

به گزارش فارس، مرحوم حاج حسن کوچک‌زاده چند روز گذشته به نجف اشرف مشرف شد و پس از زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل(ع) پس از نماز صبح در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در سن 80 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این مناجات خوان حرم کریمه اهل بیت(س) درخواست کرده بود که در حرم حضرت معصومه دفن شود که چندی پیش حجت‌الاسلام سعیدی تولیت حرم مطهر با این درخواست موافقت کرد.

در ادامه تصویر آخرین دیدار مرحوم حسن کوچک‌زاده با مقام معظم رهبری در نخستین روز ماه مبارک رمضان امسال در محفل انس با قرآن کریم را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول